Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@15:50:32 GMT

مقاومت فلسطین مدت کوتاهی به میانجی‌ها مهلت داد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۸۹۷۹

مقاومت فلسطین مدت کوتاهی به میانجی‌ها مهلت داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع فلسطینی، شامگاه سه‌شنبه، خبر دادند گروه‌هایی که در دفتر «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه گرد هم آمدند، اوضاع سیاسی و بحران انسانی روزافزون در باریکه غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منابع مذکور به روزنامه «العربی الجدید» خبر دادند که میانجی‌ها پیش از جلسه مذکور برای گفت‌و‌گو با تل‌آویو و بازگشت به توافق شکستن محاصره نوار غزه زمان خواستند و علت آن را این‌گونه بیان کردند که کابینه جدید تل‌آویو «به ثبات نرسیده و نیاز به کمی زمان دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت توافق کرده‌اند که پیش از هرگونه تنش با اشغالگران به میانجی‌ها در این خصوص زمان بدهند؛ اما تأکید کرده‌اند که این مهلت زیاد طول نخواهد کشید.

یحیی السنوار رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در غزه، روز دوشنبه، پس از پیام‌هایی که از «تُر وینسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد درباره تفاهمات صورت گرفته برای شکستن محاصره نوار غزه دریافت کرد، به شکل ضمنی به تنش مرزی با اشغالگران اشاره کرد.

«ماهر مزهر» عضو ارشد جبهه مردمی آزادسازی فلسطین در این خصوص به العربی الجدید خبر داد که میانجی‌های مصری یک نقشه راه برای دست‌یابی به شکستن محاصره و آغاز بازسازی نواره غزه ارائه کردند؛ اما «مقاومت و گروه‌ها از نزدیک اجرای این طرح را زیر نظر خواهند گرفت و سخن خود را خواهند داشت».

مزهر با اشاره به اینکه اجماعی ملی مبنی بر لزوم پایان دادن به محاصره غزه وجود دارد، تأکید کرد آنچه را تل‌آویو نتوانسته طی جنگ اخیر با کشتار، ویران‌سازی به دست آورد، «با زورآزمایی با گروه‌های [مقاومت] و مردم فلسطین به آن دست پیدا نخواهد کرد».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین گفت: «تمام گروه‌های ربط دادن پرونده‌ها به یکدیگر را مردود می‌دانند چراکه بازسازی یک مسئله کاملا جدای از پرونده سربازان اسیر اشغالگران در نزد مقاومت است».

عضو ارشد جبهه مردمی آزادسازی فلسطین هشدار داد که اگر همه برای «متوقف کردن باج‌خواهی اسرائیل در جای جای فلسطین» دست به کار نشوند، اوضاع تغییر خواهد کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین، شامگاه روز گذشته، به منظور بررسی آخرین تحولات صورت گرفته برای برداشتن محاصره نوار غزه و بازسازی این باریکه گرد هم آمدند.

پس از پایان دیدار گروه‌های مقاومت، حماس در بیانیه‌ای به تل‌آویو و متحدان آن درباره «تعلل و این دست و آن دست کردن در شکستن محاصره نوار غزه و عدم پایبندی به روند شکستن محاصره هشدار داد».

حماس در بیانیه مذکور تأکید کرد که «مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها مطلقا در این باره سکوت نخواهد کرد» و «دشمن خواهد دید که ما برای تمام گزینه‌ها آماده هستیم و با تمام ابزارهای مردمی و... مقاومت خواهیم کرد».

حماس همچنین تأکید کرد: «دشمن در سیاست باج خواهی و زورآزمایی کامیاب نخواهد شد. ما فشار بر مردممان و تلاش برای ربط دادن پرونده‌ها به یکدیگر را نخواهیم پذیرفت».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نوار غزه مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی محاصره نوار غزه شکستن محاصره میانجی ها گروه ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم

قطر روابط خوبی با اخوان المسلمین در منطقه دارد. جنبش حماس نیز که در دهه ۸۰ میلادی تشکیل شد با تفکر اخوان المسلمین بود و تعجبی ندارد که مقامات دوحه اکنون میزبان دفتر سیاسی این گروه فلسطینی هستند. با این حال، رژیم صهیونیستی با حمله به قطر به دنبال ملتهب کردن شرایط پیرامون مذاکرات است. تل آویو مدعی است دوحه فشار لازم به حماس برای پذیرش شروط تل آویو را به کار نمی‌گیرد و آمریکا باید این کشور را تنبیه کند!

به گزارش الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمان بن جاسم ال ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد دوحه در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح میان حماس و اسراییل بازنگری می‌کند. 

وی در این باره گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که در نقش میانجیگری خود در این مذاکرات بازنگری کنیم، زیرا برخی طرف‌ها از این مسئله برای منافع محدود سیاسی خود بهره می‌گیرند. 

این مقام ارشد قطری خاطر نشان کرد: درحالی که دوحه همچنان متعهد به میانجیگری براساس مسائل بشردوستانه است، اما سوء استفاده و آسیب‌هایی درباره نقش قطر در این میان صورت گرفته است. ما شاهد آن هستیم که برخی طرف‌ها بیانیه‌های مخربی را علیه ما صادر کرده اند.

قطر ماه هاست که نقش میانجیگر را در مذاکرات صلح میان حماس و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به یک آتش بس دائمی و تبادل اسرا ایفا کرده است. با این حال، اسراییل و متحدان غربی اش به ویژه مقامات آمریکایی اظهار نظر‌های تندی را علیه این کشور به دلیل عدم اعمال فشار بر حماس وارد می‌کنند. 

سفارت قطر در آمریکا روز گذشته اظهارات استنی هوور، قانونگذار آمریکایی را که خواستار بازبینی در روابط میان واشنگتن و دوحه شده بود را محکوم کرد. این قانونگذار مدعی شده بود در صورتی که قطر اقدام به اعمال فشار به حماس برای پذیرش شروط اسراییل نکند، ایالات متحده باید در روابط خود با این کشور تجدید نظر کند. وی مقامات قطری را طرفدار حماس معرفی کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی
  • حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی «المالکیه»
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته
  • آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است
  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد
  • ۲ عملیات جدید حزب‌الله/ حمله به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل
  • نعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید
  • مقاومت لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید