Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی امروز در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به 28 روستای استان در شهرستان بم اظهار داشت: استان کرمان جزو چهار استانی است در کشور که به شدت دچار مشکل آب شرب است و 747 روستای ما در استان آب شرب پایدار ندارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: به همین واسطه حرکت‌های جهادی از سال گذشته در استان کرمان آغاز شد و هماهنگی‌های خوبی با مجموعه اجرایی استان، کارگروه بسیج سازندگی استان، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و خیران برای کمک به این امر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از سال گذشته تا الان توفیق یافتیم با هماهنگی آبفار، و سپاه و خیران تعداد 64 روستا را آبرسانی کنیم و برای امسال هم پیش‌بینی ما در استان کرمان 244 روستا است که 138 روستا روستاهایی هستند که با هماهنگی آبفای شهرستان و خیران آبرسانی می‌شود و 106 روستا را سپاه مستقلا در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در شهرهای عنبرآباد، ریگان و شهداد انجام می‌دهد.

معروفی اظهار کرد: امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه شروع 28 روستا از شهرستان بم و روستای قطب‌آباد آغاز شد و در 6 شهرستان بم، عنبرآباد، راور، کوهبنان، فاریاب، بم و شهربابک، روستاها دارای آب می‌شوند که با هماهنگی آبفای شهرستان، خیران و قرارگاه آبرسانی شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اولویت اول ما با قرارگاهی است که فعال کردیم به نام نهضت آبرسانی مرد میدان شهید سلیمانی که این حرکت را به نتیجه برسانیم با همین حرکت و بودجه آب روستایی و به همان اندازه آورده دولت از سپاه بودجه آورده و خیران را به کار می‌گیریم و کار را جهادی انجام می‌دهیم تا در کوتاه‌ترین زمان بدون پیمانکاری به انجام برسد.

معروفی افزود: با نگاه اولویت دار آب که موضوع اصلی است همه پای کار باشند و کنار قرارگاه قرار بگیرند و همه خیران هم پای کار می‌آیند تا به فضل الهی امسال این تعداد روستا آبرسانی شوند و مردم از آب شرب بهداشتی برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار برای تعداد 28 پروژه حدود 7.5 میلیارد تومان جهادی است که بخشی خیران، آبفار وبخشی قرارگاه و بخشی هم استفاده از گروه‌های جهادی و مردمی است که تامین شده و 6 هزار و 500 نفر دارای آب شرب می‌شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شروع پروژه را در هفته قوه قضائیه گذاشتیم قرار بود که دهه کرامت انجام شود که به دلیل همزمانی با انتخابات انجام نشد و تمام 6 شهرستان در طول هفته هر روز یک افتتاح را دارد.

معروفی بیان کرد: از آقای ابراهیمی خیر حاضر در این پروژه‌ها از طرف همه مردم 28 روستا که حدود 50 درصد هزینه‌ها را تقبل کرده‌اند قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان روستا شهید استان کرمان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح شبکه آبرسانی روستای گیروناویک شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  یدالله سلطانی با اشاره به اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا اظهار کرد: به منظور توزیع آب شرب پایدار، افزایش کمی و کیفی فشار آب، جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش شکستگی‌ها، ۱۰۰ متر عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در روستای گیرناویک اجرا شد.

وی گفت: بعلت کم بودن قطر لوله موجود و افت فشار آب در زمان اوج مصرف سایز لوله موجود از ۶۳ به ۹۰ میلیمتر افزایش پیدا کرد.

 وی ضمن قدردانی از مردم بخش قطور، خاطرنشان کرد: مجموعه آب و فاضلاب با تلاش شبانه روزی و جهادی در مسیر اجرای برنامه‌های دولت و خدمات رسانی به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. روستای گیرناویک با ۲۵۵ خانوار و یک هزار و ۷۰ نفر جمعیت در بخش قطور شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • اصلاح شبکه آبرسانی روستای گیروناویک شهرستان خوی
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402