Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رضا زندیه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر آب مورد نیاز فضای سبز سطح شهر و باغات در اختیار سازمان از طریق ۱۰۴ حلقه چاه عمیق فعال تامین می‌شود.

او افزود: با توجه به کاهش آب دهی چاه‌ها در اثر خشکسالی‌های اخیر و قدمت چاه‌ها، تعدادی از آن‌ها نیاز به جابجایی یا کف شکنی دارند که هر ساله با تخصیص اعتبار لازم، بر اساس اولویت نسبت به جابجایی یا کف شکنی اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندیه ادامه داد: امسال کف شکنی چاه میدان شهید مطهری و تجهیز و بهر برداری از چاه‌های حفاری شده در بولوار فرهنگ شهر، عادل آباد، دروازه کازرون و شهرک زیبا شهر انجام شد و کف شکنی چاه میدان اطلسی و حفاری چاه‌های بولوار رحمت و شهرک دستخصر انجام خواهد شد. علاوه بر این تعمیر، نگهداری و بهسازی مستمر چاه‌ها از عمده فعالیت‌های سازمان در راستای حفظ شرایط موجود و تامین آب فضای سبز است.

او افزود: حدود ۱۵ رشته قنات فعال در سطح شهر شیراز وجود دارد که جهت آبیاری باغات مورد استفاده قرار می‌گیرند و در راستای افزایش دبی، لایروبی سالانه و بهسازی قنوات در برنامه سازمان لحاظ می‌شود؛ همچنین پارسال تعدادی از قنوات از جمله قنات‌های سیدی، خیرات، حسن آباد، رضا آباد، کشتکاران و عادل آباد توسط شهرداری لایروبری و بهسازی شد و امسال نیز بهسازی قنوات از اولویت‌های شهرداری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز  گفت: بدون شک در کنار توسعه فضای سبز تامین زیر ساخت‌های آبرسانی و آبیاری ضرورت دارد، لذا با توجه به توسعه شهری و ایجاد معابر و ساخت و ساز‌های انجام شده اجرای خطوط انتقال و آبرسانی با مشکلات زیادی مواجه است که شهرداری با تلاش بی وقفه و صرف هزینه‌های زیاد اقدام به اجرای شبکه‌های آبرسانی می‌نماید. در همین راستا خط انتقال آب از چاه کمربندی عادل آباد تا تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور بطول ۴ کیلومتر و تکمیل شبکه‌های آبرسانی در ارتفاعات در حال انجام است.

زندیه همچنین بر افزایش راندمان و عملکرد بهینه با استفاده از توسعه شبکه‌ها و سیستم‌های آبیاری و نظارت هوشمند تاکید کرد و افزود: با انجام این پروژه تلفات مربوط به انتقال آب کاهش و تانکر‌های آبرسانی به تدریج حذف میشود.

رئیس سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اشاره کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از درختکاری‌های انجام شده در ارتفاعات پیرامون شهر تحت پوشش آبیاری قطره‌ای است  و تلاش خواهیم کرد تا بزودی تمامی درختان کاشته شده در ارتفاعات تحت پوشش قرار گیرد.

زندیه در پایان به باغداران توصیه کرد تا جهت صرفه جویی در مصرف آب نسبت به تسطیح و بهسازی مسیر‌های انتقال آب، خشکه بری، حذف علف‌های هرز و پاجوش درختان اقدام کنند.

او همچنین از سایر شهروندان خواست با توجه به مشکلات و هزینه‌های بالای آبرسانی با تانکر، با استفاده از پسآب‌های مصارف خانگی این سازمان را در آبیاری درختان معابر یاری کنند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین منابع آبی پایدار توسعه فضای سبز شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی، اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مسیر بهترشدن شرایط حرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، مصطفی عسکری با اشاره به اینکه عملکرد سازمان پسماند نسبت به گذشته با تغییرات روبه‌رشدی همراه بوده است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مسیر بهتر شدن شرایط حرکت خواهیم کرد، اظهار کرد: رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی، اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند است.

وی با اشاره به اینکه دفن پسماندهای بیمارستانی طبق دستورالعمل مدیریت پسماندهای بیمارستانی به‌صورت تخصصی و در ترانشه جداگانه انجام می‌شود، افزود: پسماند ارمغان زندگی مدرن و صنعتی امروزی ما انسان‌ها و مهم‌ترین چالش کنونی طبیعت در همه کشورها از جمله کشور ماست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان اینکه برای ترغیب و تشویق کودکان، تعدادی از دانش‌آموزان به‌عنوان «همیار بازیافت» انتخاب شده‌اند و وظایف آن‌ها نیز مشخص و آموزش‌های لازم ارائه شده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش به‌عنوان دو اصل مهم در دستور کار سازمان قرار دارد و در این خصوص آموزش تفکیک از مبدأ و مدیریت پسماند به دانش‌آموزان انجام شده است.

وی یادآور شد: حفر ترانشه برای دفن پسماندهای عادی، بیمارستانی و پساب‌های خانگی، مدیریت شیرابه‌ها، احداث سرویس بهداشتی‌، گسترش فضای سبز، نمازخانه و سالن غذاخوری برای رفاه کارکنان کارخانه بازیافت، از اقدامات پیشِ‌روی این سازمان است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری محقق شود.

کد خبر 747926

دیگر خبرها

  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز