Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد مهنی نژاد، مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون برق در نیروگاه گازی خلیج فارس ۳۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال تولید شده است.

 مهنی نژاد افزود: در این مدت یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۵۲ مگاوات برق تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید؛

بهره برداری و آغاز ساخت دو نیروگاه برق در هرمزگان/ساخت نیروگاه سیریک

او گفت: باتوجه به انجام تعمیرات اساسی ۲ واحد نیروگاه گازی خلیج فارس در پارسال و بازدید‌های دوره ای، تمام تلاش کارکنان نیروگاه گازی خلیج فارس در پیک تابستان برای تولید برق پایدار و مطمئن انجام می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس افزود: نیروگاه گازی خلیج فارس با ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات برق را دارد.

مهنی نژاد با اشاره به اینکه این نیروگاه در تولید انرژی پاک از پیشرفته‌ترین نیروگاه‌های تولید برق کشور است افزود: ۳۵ درصد برق مورد نیازهرمزگان را تامین می‌کند.

نیروگاه گازی خلیج‌فارس در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس در منطقه قلعه قاضی و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون قرار دارد.

استان هرمزگان دارای هفت نیروگاه شامل نیروگاه هرمزگان، گنو، منطقه ویژه، کیش، قشم، لاوان و خلیج فارس (قلعه قاضی) با ظرفیت تولید سه هزار مگاوات درماه است.

انتهای خبر / ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه برق خلیج فارس تولید برق نیروگاه گازی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش قدس آنلاین سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر