Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه ان دی تی وی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان می‌گوید در صورت میزبانی پایگاه‌های نظامی آمریکا در پاکستان این کشور هدف حملات انتقام جویانه تروریست‌ها قرار می‌گیرد.

عمران خان در آستانه دیدار رئیس جمهور آمریکا با مقامات ارشد افغان که قرار است اواخر این هفته در کاخ سفید برگزار شود، کارایی وجود چنین پایگاه‌هایی را در خاک پاکستان زیر سوال برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر پاکستان در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر تمرکز آمریکا بر پاکستان برای ایجاد پایگاه نظامی در این کشور، گفت ما به راحتی نمی‌توانیم از پس این کار برآییم. ما قبلا هزینه بسیار سنگینی را پرداخت کرده ایم.

عمران خان معتقد است اگر پاکستان بخواهد با میزبانی پایگاه‌های آمریکا موافقت کند و از آنجا افغانستان هدف قرار گیرد، این امر منجر به وقوع جنگ داخلی خواهد شد و پاکستان بار دیگر هدف انتقام جویی تروریست‌ها قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر پاکستان یادآور شد: اگر آمریکا با قدرتمندترین ماشین نظامی تاریخ نتوانست پس از ۲۰ سال در جنگ افغانستان پیروز شود، چگونه می‌خواهد این کار را از پایگاه‌های کشور ما انجام می‌دهد؟

او با تاکید بر منافع مشترک پاکستان و آمریکا در افغانستان افزود: ما خواهان صلح و نه جنگ داخلی، از کانال مذاکره هستیم.

نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: اسلام آباد آماده است تا با آمریکا در صلح افغانستان شریک باشد، اما پس از عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از خطر هرگونه درگیری بیشتر دوری خواهیم کرد.

در بحبوحه خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن به دنبال گزینه‌های جایگزین برای استقرار نظامیان خود و نظارت دقیق بر منطقه است و مشغول رایزنی با برخی کشور‌ها در این باره است. پاکستان اما به آمریکا گفته است که اجازه استقرار نظامیان این کشور را در خاک خود نمی‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عمران خان نخست وزیر پاکستان صلح افغانستان نخست وزیر پاکستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند