Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی عباسی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه با پژوهشگاه رویان افزود:  پارک علم و فناوری البرز در بسیاری از شاخص های علمی و فناوری به ویژه عرصه دانش بنیان در کشور موقعیت خوبی دارد که با همکاری مجموعه هایی مانند پژوهشگاه رویان این موفقیت ها  بیش از گذشته تقویت شده و به شرایط مطلوب می رسد.

وی ادامه داد: امروز این فرصت فراهم شده تا شاهد حضور رسمی و موثر پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان در البرز و پارک علم و فناوری این استان باشیم و شرکت ها و احدهای فناور حوزه سلامت استان بتوانند با مجموعه رویان و دستاوردهای آن بیش از هر زمانی آشنا شده و برای تجاری سازی و توسعه ایده های خود با همکاری و نظارت این مجموعه وزین بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

  رییس مرکز رشد زیست فناوری رویان  نیز در این آیین گفت: مرکز رشد ساز و کاری است برای تبدیل علم به فناوری و  محصول، پژوهشگاه رویان هم دارای مزیت های زیادی است که می توان به حضور نخبگان و متخصصین و همچنین ایده های قابل توجه و مفید به عنوان این مزایا اشاره کرد.

امیر رضا ادیب آذر افزود: امضای این تفاهم نامه تاثیرات زیادی در توسعه علمی هر 2 مجموعه خواهد داشت. این تفاهم نامه در نهایت منجر به تسهیل روند خدمت رسانی به مردم خواهد شد و فرایند تبدیل علم به محصول سریعتر انجام خواهد شد. 

وی ادامه داد : با توجه به پتانسیل بالایی که این ۲ مرکز برای توسعه علم و فناوری دارند امضای تفاهم نامه میان آنها می تواند فعالیت های علمی مرکز رشد و پژوهشکده رویان را وارد سطح جدیدی کند و موفقیت بزرگی برای هر دو مجموعه به شمار خواهد رفت.

رییس مرکز رشد زیست فناوری رویان  با تاکید بر توسعه شرکت های خصوصی در حوزه فناوری افزود: شرکت های دانش بنیان که در بخش خصوصی فعالیت می کنند هم می توانند در این تفاهم نامه سهمی داشته باشند و در برنامه های آن مشارکت کنند.

رییس پژوهشگاه رویان نیز با اشاره به اینکه فعالیت های علمی و پژوهشی خوبی در جهاد دانشگاهی انجام شده است خاطرنشان کرد: اولویت و کار اساسی در شرایط کنونی نزدیک کردن ارتباط بین پژوهش و فناوری و توسعه فناوری و تجاری سازی ایده هاست تا این ایده ها به دستاورد و محصول تبدیل شوند.
عبدالحسین شاهوردی با اشاره به اینکه از نگاه آماری به سوی تقویت فعالیت های کیفی در حوزه دانش بنیان و تجاری سازی فعالیت ها حرکت کنیم گفت: یکی از اولویت ها باید ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور از درون فعالیت های جهاد دانشگاهی و از دل پژوهش ها و فعالیت های علمی باشد و این نوع حرکت می تواند ضمن دسترسی به دستاوردهای نوآورانه به اشتغال و کارآفرینی منجر شود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی از نظر نیروی انسانی و اعتبار واقعا مجموعه بزرگ و با برندی  محسوب می شود، نمی توان سرمایه را تنها پول نقد دانست و جهاد دانشگاهی از جهات زیادی پتانسیل بالایی دارد.
شاهوردی به  مزیت های  پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این پارک اهمیت زیادی به آموزش و تربیت نیروی انسانی داده می شود؛ قطعا این روند می تواند موجب  افزایش سرعت  پیشرفت پارک علم و فناوری البرز نسبت به پارکهای دیگر شود .
وی بر هدفگذاری مناسب در حوزه فعالیت های علمی و فناوری اشاره و تاکید کرد و گفت: برای مثال موسسه رویان در جهاد دانشگاهی به سطحی رسیده است که تنها با آوردن نام این مجموعه بسیاری از مشکلات حل و گره ها گشوده می شود.

براساس این تفاهم نامه پنج ساله، پارک علم و فناوری البرز علاوه بر آموزش، مشاوره مدیران و کارشناسان مرکز رشد زیست فناوری رویان، همه خدمات فنی و تخصصی ارایه شده در ساختارهای فناوری را برای شرکت های مرکز رشدی مجموعه رویان ارایه می دهد.

همچنین ارایه فضای مناسب برای استقرار شرکت های خارج شده از مرکز رشد رویان و همچنین امکان استفاده از مجموعه نمایشگاه دائمی پارک برای شرکت های فناور و دانش بنیان مجموعه رویان و همکاری در زمینه بازدیدهای ملی و استانی از تعهدات پارک علم و فناوری البرز در تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان است.

  عضویت نماینده پارک علم و فناوری البرز در شورای فناوری مرکز رشد پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان، ارایه خدمات مشاوره ای به شرکت های حوزه سلامت پارک علم و فناوری البرز و استفاده از امکانات، تجهیزات و آزمایشگاه های مجموعه رویان توسط فناوران و شرکت های دانش بنیان و فناور پارک البرز از تعهدات روسای پژوهشگاه رویان و مرکز رشد زیست فناوری رویان در این تفاهم نامه است.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان دانش‎ بنیان ‎ها استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان دانش بنیان ها استان البرز شرکت دانش بنیان دانش بنیان ها استان البرز پارک علم و فناوری البرز فعالیت های علمی تفاهم نامه دانش بنیان جهاد دانشگاهی مجموعه رویان فعالیت ها شرکت ها ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، جواد مشایخ در اولین دورهمی امسال مدیران عامل شرکت‌های پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید، گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

مشایخ با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها در خصوص اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک‌ها پیگیری می‌کند. در این راستا هم در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱.۵ هزار میلیارد تومان مصوبه اعطای تسهیلات در این معاونت تصویب شده است.

پارک فناوری پردیس میزبان نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ نیز در این جلسه گفت: سیزدهمین دوره این نمایشگاه ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت در فضایی بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع و با حضور همه اجزای فعال زیست‌بوم نوآوری کشور در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

عباسی فشمی گفت: ۲۴ عنوان رویدادی نیز در حاشیه این نمایشگاه و در قالب‌های مختلف برگزار خواهد شد.

دبیر نمایشگاه اینوتکس از آمادگی دبیرخانه نمایشگاه برای استفاده از ظرفیت ساختمان شرکت‌های عضو برای برپایی نمایشگاه اختصاصی هر شرکت در دوران برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: شرکت‌هایی که مایل به برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی خود در محل شرکت هستند، می‌توانند در هماهنگی با دبیرخانه اینوتکس به عنوان بخشی از نمایشگاه، معرفی و در نمای کلی نمایشگاه جانمایی شوند.

برگزاری نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ توسط پارک فناوری پردیس

امین‌رضا خالقیان، دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ نیز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در روزهای ۲۹ اردیبهشت تا اول خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: با توجه به مجوز صادر شده، راهبری نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ بر عهده پارک فناوری پردیس است و برنامه‌ریزی اجرای این نمایشگاه با همکاری تشکل‌های حوزه سلامت در دست اقدام است.

خالقیان گفت: بخش قابل توجهی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه‌های مربوط به سلامت، اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و نمایشگاه ایران هلث بستری برای ارائه مطلوب‌تر دستاوردهای این شرکت‌ها است.

کد خبر 6079092 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • مخبر: پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی وجود نیروی جوان و نخبه است
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی