Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:36:02 GMT

بخشی مشکل کمبود آب محمد شهر کرج برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۰۳۷۸

بخشی مشکل کمبود آب محمد شهر کرج برطرف شد

شاهین شاپوری روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:  پس از بروز مشکلاتی در تامین آب محمدشهر و خارج شدن تعدادی چاه به علت نقص  فنی با تلاش‌های شبانه روزی شرکت آبفای استان البرز، سرانجام بخشی از پروژه های تامین آب در شهر به بهره برداری رسید. 

وی  اظهار داشت: با همکاری و همیاری مردم فهیم محمدشهر اقدامات مختلفی در راستای تامین آب محمد شهر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاپوری  افزود:  از اقدامات انجام شده می توان به حفاری چاه های‌ عمیق با راندمان بالا جهت تامین آب ، اصلاح نقاط بحرانی و رفع انفصالات شبکه ، پیگیری جمع آوری پمپ های غیر مجاز مستقیم از شبکه و نصب مخازن خانگی استاندارد ، جمع آوری انشعابات غیر مجاز باغات و زمین های کشاورزی، تامین آب مخازن مشترکین توسط تانکرهای آبرسانی در نقاط کم فشار و سایر اقدامات ضربتی مورد نیاز اشاره کرد.

مدیر آبفای منطقه محمد شهر بیان داشت: در این راستا با تلاش پرسنل آبفای محمدشهر ، یک حلقه چاه عمیق جهت افزایش ظرفیت تامین آب به بهره برداری رسید که علاوه بر جبران بخش عمده ایی از کاهش تامین بوجود آمده ، در ارائه هر چه بهتر خدمات کیفیت و کمیت خدمات نقش به سزایی ایفا می کند.

یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

محمدشهر در جنوب کلانشهر کرج قرار دارد.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو محمدشهر استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدشهر استان البرز محمدشهر استان البرز تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: چهار سد طرق، کارده، ارداک و دوستی تامین کننده آب شهر مشهد هستند.

 محمدعلی نعمت نژاد افزود: اکنون مخازن سد دوستی فقط پنج درصد، سد طرق ۱۳ درصد، کارده ۱۵ درصد و سد ارداک ۲۰ درصد آب دارد و طبق پیش بینی‌ها در تابستان آب سد‌ها را نخواهیم داشت.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: به طور متوسط هم اکنون مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در تابستان به ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

به گفته وی، برای تامین ۶ هزار و ۵۰ لیتر کسری آب در مشهد از هم اکنون با همکاری شرکت آبفا مشهد، ۱۶ طرح تامین آب را برنامه ریزی کرده ایم.

نعمت نژاد افزود: ۴۴ هزار میلیارد ریال بودجه برای اجرای این طرح‌ها تصویب و ابلاغ شده و امیدواریم طبق برنامه زمان بندی شده طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: تامین کسری آب از طریق چاه‌های آب شخصی و مجموعه‌های دولتی انجام می‌شود، چنانچه پارسال نیز کمبود پیک مصرف آب اینگونه تامین شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: لازم است آب چاه‌ها به شبکه آب شرب مشهد وصل شود که این موضوع همراهی دستگاه‌ها در تامین کسری آب مشهد در پیک تابستان را می‌طلبد.

وی گفت: برای تامین آب شرب تابستانی سایر شهر‌های استان خراسان رضوی، مجوز حفر ۱۳۰ حلقه صادر شده است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف