Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - بازار مرغ استان چهارمحال و بختیاری که چندماه دچار تلاطم بود و مردم را به صف‌های طولانی وادار می‌کرد، اکنون آرامشی نسبی در پی تشدید نظارت‌ها دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، بازار استان چهارمحال و بختیاری از زمستان سال گذشته و در بهار امسال با وجود تولیدکننده بودن، در تعدادی محصولات دچار مشکل شده و کمبود‌ها و قیمت‌های متناقضی در گوشه گوشه آن پدید آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود برخی محصولات و کالاها در استان‌های همجوار و حتی غیرهمجوار به علل و عوامل مختلف سبب شد محصولات تولیدی استان چهارمحال و بختیاری بیش از اینکه نیاز این استان را تأمین کند روانه سایر استان‌ها شود و تلاطم‌های زیادی در موجودی و قیمت کالاها ایجاد کند.

مرغ از جمله کالاهایی بود که چند وقت اخیر  با نوسان‌های زیادی روبرو بوده و حتی مردم را وادار به ماندن در صف‌های طولانی خرید کرده بود تا جایی که گلایه‌های زیادی در مورد عدم نظارت بر این کالاها به گوش می‌رسد.

 شناسایی تخلف 62 واحد صنفی مرغ‌فروشی در استان طی سه ماهه ابتدایی سال 

محمدرضا عمرون، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   شهرکرد  ، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا 25 خرداد ماه سال جاری 167 اکیپ گشت‌ مشترک برای نظارت بر امر توزیع مرغ در مرغ‌فروشی‌های استان از سوی ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و بهداشت استان اقدام به بازرسی کردند که 600 مورد بازرسی انجام و 62 واحد صنفی دارای تخلف شناسایی و 306 واحد نیز تذکر دریافت کردند.

وی افزود: در بازرسی از مرغ‌داری‌ها، مرغ فروشی‌ها و کشتارگاه‌های استان تعداد 118 فقره پرونده به این اداره کل ارسال و تعداد 100 فقره مورد رسیدگی واقع و متخلفان به بیش از مبلغ 14 میلیارد و 105 میلیون ریال به‌عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: همچنین تعداد 10 واحد مرغ‌داری نیز به دلیل عرضه خارج از شبکه مرغ زنده به قطع سهمیه محکوم که به لحاظ عدم تعطیلی واحد تولیدی برای قطع سهمیه به جزای نقدی تبدیل شد.

 کشتار ناکافی روزانه سبب کمبود مرغ در استان شد 

غلامرضا قائدامینی معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با قاچاق سازمان صمت استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   شهرکرد  ، اظهار داشت: کشتار ناکافی و عدم تطابق قیمت در چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار از جمله اصفهان سبب کمبود مرغ در استان است.

وی افزود: نیاز روزانه مرغ استان حدود 80 تن است و در بازار خلائی از دو ماه پیش بود که افزایش تقاضا و کاهش عرضه را به دنبال داشت، در حال حاضر مرغ کشتار شده خارج از شبکه توزیع نمی‌شود مگر توسط مصرف‌کنندگان، مانند گردشگرانی که از سایر استا‌ن‌ها از جمله اصفهان به چهارمحال و بختیاری سفر می‌کنند و مقدار زیادی مرغ از فروشگاه‌های متعدد تهیه و انتقال می‌دهند.

آیا قیمت مرغ در کاشان افزایش یافته است؟ بزرگترین شرکت زنجیره تولید مرغ در استان همدان ساخته می‌شود 1100 تن مرغ منجمد برای جبران کمبود تولید داخل وارد می شود

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با قاچاق سازمان صمت استان بیان داشت: در بازرسی‌های امسال 11 پرونده به ارزش 10 میلیارد ریال برای مرغ‌داری‌هایی که مرغ به کشتارگاه تحویل نداده بودند تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

قائدامینی تصریح کرد: 84 فقره پرونده برای خرده‌فروشان و عمده‌فروشان مرغ به ارزش 400 میلیون تومان تشکیل و سهمیه مرغ حدود 20 فروشگاه مرغ استان به علت تخلفاتی مانند گرانفروشی، قطعه‌فروشی، احتکار و عدم درج قیمت قطع شد.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد استان چهارمحال و بختیاری تعزیرات حکومتی مرغ استان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری

دریافت 90 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

این دوره همراه با اعطای گواهینامه و برگزاری سفر مشهد مقدس است. کد خبر 6082831

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور