Web Analytics Made Easy - Statcounter

بختیاری گفت: ‍ ۱۰ شکایت از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای اراک، ساروق، کارچان و داودآباد واصل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بختیاری فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به مفاد ماده ۷۰ آئین‌نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی اظهار داشت: طبق این ماده از تاریخ انتشار آگهی نتیجه انتخابات به مدت دو روز هیئت اجرایی در محل فرمانداری نسبت به دریافت شکایات اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان اراک افزود: در مهلت قانونی ارسال شکایات، ۱۰ مورد شکایت به هیئت اجرایی انتخابات شهرستان واصل شده که بر اساس ماده ۷۱ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی در بازه قانونی پس از رسیدگی به هیئت نظارت شهرستان ارسال خواهد شد.

بختیاری با اشاره به ماده ۷۲ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان در بازه مقرر در قانون"حداکثر ظرف ۵ روز" شکایات نامزدهای شوراهای اسلامی را بررسی و نسبت به اعلام نظر و تصمیم در خصوص شکایات اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: برابر قانون شوراها چنانچه افرادی به نظر هیئت نظارت شهرستان معترض باشند، برابر بند ۲ ماده ۷۳ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی می‌توانند شکایات خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند.

فرماندار شهرستان اراک تصریح کرد: بر اساس بند ۳ ماده ۷۳ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی هیئت نظارت استان حداکثر ۱۵ روز بر اساس ماده ۵۹ و با رعایت ماده ۶۱ قانون انتخابات شوراها نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اراک با بیان اینکه هرگونه تغییر در نتیجه انتخاب برابر قانون و آئین نامه اجرایی باید از طریق هیئت نظارت استان به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ارسال شود گفت: هیئت مذکور در بازه زمانی حداکثر ۵ روز نسبت به بررسی و اعلام نظر قطعی و نهایی اقدام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها و روسای ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری شکایتی در شهرستان اراک اعلام نداشتند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان اراک هیئت اجرایی هیئت نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران