Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  فارس، در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: شما در پیشنهادات قبلی این طرح گفتید که صحبت‌های نمایندگان مشروح مذاکرات ثبت می‌شود، در حالی که متأسفانه برخی موارد انجام شده که به حیثیت مجلس و اعتماد نمایندگان به هیأت رئیسه آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مواردی اتفاق افتاده که در بودجه ویرایش‌هایی صورت گرفته که حتی صورت مسئله عوض شده، در حالی که در صحن مجلس تصویب نشده است و هیأت رئیسه هم هیچ توضیحی نداده است؛ نمونه این موضوع در مورد ضوابط کشت برنج است که در صحن مجلس یک چیز تصویب شد و در متن قانون چیز دیگری ثبت شد. بنابراین صرف اینکه اظهارات در مشروح مذاکرات ثبت می‌شود کفایت نمی‌کند.

محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده به متن مذاکرات مجلس در سال جاری اشاره کرد و گفت: در متن مذاکرات قید شده است که کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارچوب سیاست‌های کلی و با هماهنگی دستگاه‌های ملی و با تشخیص شورای آب استان تعیین می‌شود؛ در قانون بودجه هم آمده است که در سال ۱۴۰۰ کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و با هماهنگی دستگاه‌های ملی به تشخیص کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان انجام می‌شود و این نیز عین متن مذاکرات است. 

رئیس مجلس تأکید کرد: متأسفم که در پشت تریبون مجلس مدعی می‌شویم که در صحن یک چیز تصویب می‌شود و در متن قانون چیز دیگری می‌آید. طرح این مطالب ظلم به مجلس است و من وظیفه دارم که از مجلس دفاع کنم و بگویم که چنین چیزی وجود ندارد. 

قالیباف گفت: درخواست من این است که حتما دوستان رعایت کنند؛ رهبر معظم انقلاب هم اخیرا تذکر دادند که موضوعاتی را بیان نکنیم که به دست دیگران برای تخریب و تضعیف مجلس بهانه بدهد.

کد خبر 609647 برچسب‌ها محمد باقر قالیباف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، «آیت‌الله محسن قمی»، منتخب مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مهمترین وظایف پیش روی نمایندگان دوره آتی مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: مجلس خبرگان در مسائل جاری کشور نقش برجسته‌ای ندارد و نقش آن مربوط به مسائل کلان و حیاتی کشور است.

وی با بیان این که وظایف اصلی مجلس خبرگان، شناسایی رهبری، انتخاب رهبری و مراقبت نسبت به صفات رهبری است، گفت: نقش مجلس خبرگان در کشور بسیار عمیق و ماندگار است، به نحوی که تصمیمات این مجلس می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز تاثیرگذار باشد.

منتخب مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از خبرگانی که در مجلس آینده حضور پیدا کردند باید انتظار داشت که توانایی انجام سه وظیفه ذکر شده را داشته باشند، به نحوی که هم از نظر فقاهت در شانی باشند که بتوانند تشخیص دهند و هم از منظر درک اجتماعی در سطحی باشند که بتوانند شرایط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به‌خوبی درک و تحلیل کنند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید از نظر عدالت، اجتهاد و تقوا در سطحی باشند که استقلال رای داشته باشند و رای آن‌ها نباید قابل تهدید یا تطمیع باشد. آن‌ها همچنین باید شجاعت در عمل و شجاعت در فهم داشته باشند.

آیت‌الله قمی همچنین در واکنش به صحبت‌های دشمنان ایران که می‌گفتند رای مردم تاثیری در سرنوشت کشور ندارد، تاکید کرد: اگر این صحبت درست بود، پس چرا چند ماه قبل از انتخابات دشمنان ملت ما در حال تبلیغ برای عدم مشارکت در انتخابات بودند؟ هزینه‌ای که دشمنان علیه رای دادن مردم انجام دادند، نشان داد که رای مردم حتما در سرنوشت کشور موثر است.

دیگر خبرها

  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین
  • دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین در امروز
  • «زیاد نخاله» با قالیباف دیدار کرد
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است