Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@06:13:18 GMT

جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۰۸۹۷

به گزارش وب دا، دکتر ابراهیم خالقی اظهار کرد: در یک هزار و شصت و سومین(۱۰۶۳) از اهداکننده مرگ مغزی اسماعیل عطایی ۳۳ ساله از اتباع افغانی که از بخش ICU  اعصاب بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: کلیه‌های زنده یاد اسماعیل عطایی در بیمارستان منتصریه به آقای ۳۳ ساله اتباع افغان ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌برد و با دیالیز تحت درمان بود به‌صورت رایگان اهدا و پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید.

وی گفت: همچنین قلب مرحوم اسماعیل عطایی در بیمارستان شهید رجایی تهران به دختر نوجوان ۱۳ ساله از اتباع افغانی ساکن شهرری پیوند شد.

خالقی تصریح کرد: قرنیه‌های زنده‌یاد اسماعیل عطایی نیز جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قسمتی از پوست مرحوم اسماعیل عطایی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) جهت پیوند ارسال شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اسماعیل عطایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم خالقی روز سه شنبه افزود: در هزار و چهارصد و شصت و هفتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه رقیه رجبی، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (عج) مشهد پس از تأیید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: قسمتی از پوست مرحومه رجبی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

کد خبر 6062996

دیگر خبرها

  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد