Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی در کرمانشاه آغاز و در همین استان هم به پایان رسید با توجه به این موضوع و دیگر مشکلات عدیده، کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی پیشرفت چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: بنابراین برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان زیاد به چشم می‌خورد آنچه که در داخل زندان‌های استان وجود دارد چکیده وضعیت جامعه استان است مطمئن باشید ورودی و خروجی زندان‌ها عملکرد بسیاری از مسؤولان استان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ زندانی در زندان‌های استان کرمانشاه وجود دارد که به دلیل کرونا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از آنان به مرخصی کرونا رفته‌اند.

وی به تاثیر قابل توجه ترک تحصیل در به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی اشاره و بیان کرد: ترک تحصیل یکی از شاخه‌های اصلی آسیب‌های اجتماعی است و اگر شاکی در کار نباشد به دنبال آن اعتیاد و سرقت رخ خواهد داد

پوریانی آمارها نشان می‌دهد ۵۶ درصد از زندانیان کرمانشاه از نظر سطح تحصیلات، راهنمایی و زیرراهنمایی هستند و تنها ۲ درصد از زندانیان لیسانس و لیسانس به بالا هستند.

وی با بیان اینکه ۲۹ درصد زندانیان استان به جرم سرقت وارد زندان می‌شوند، ادامه داد:  این در حالی است که در بیشتر زندانیان دیگر استان‌ها مربوط به جرم مواد مخدر است، ولی در استان کرمانشاه ۲۵ درصد با جرم مواد مخدر وارد زندان می‌شوند.

پوریانی اضافه کرد: بیشتر سارقین با قرار کفالت پایین وارد زندان می‌شوند و بیشتر اعتیاد دارند به‌طوریکه ۸۵ درصد زندانیان سارق معتاد هستند.

وی سن ۷۰ درصد از زندانیان استان را زیر ۴۰ سال اعلام و تصریح کرد: ۹۸ درصد زندانیان مرد و ۲ درصد خانم هستند.

این مسؤول تعلیم و تربیت زندانیان را از جمله وظایف اصلی سازمان زندان‌ها دانست و افزود: سازمان زندان‌ها برنامه‌های فرهنگی و حمایتی از زندانیان را دارد و در زمان کرونا نیز به طور قطع توانستیم به صورت علمی کرونا را در زندان‌ها کنترل کنیم و پروتکل‌ها در زندانها با تمام کمبودها و محدود بودن امکانات بهداشتی به صورت کامل رعایت شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰  حدود یک‌هزار و ۴۵۰ تست کرونا از زندانیان ورودی همچنین ۱۸ و ۵۰۰ تب‌سنجی انجام شده است همه زندانیان نیز دوره قرنطینه را تجربه می‌کنند.

مدیرکل امور زندان‌های استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سامانه سازمان زندان‌ها به‌نام سامانه «حمایت» راه‌اندازی شده که خانواده زندانیان در هر کجای کشور می‌توانند به این سامانه وارد شوند و مشکلات خود را درج کنند و توسط انجمن هر شهرستان بررسی می‌شود و افراد تحت پوشش به عنوان افراد زیر پوشش انجمن مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ خانواده زندانیان کرمانشاه تحت پوشش سامانه حمایتی قرار گرفته‌اند، افزود: ۸۹۶ خانواده زندانیان نیز تحت پوشش انجمن های حمایتی هستند، البته ۳۹۰ نفر از خانواده‌های زندانیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

پوریانی در پایان از ادامه اجرای طرح پایش زندانیان و ۱۳ مورد رضایت در بحث قصاص خبر داد و افزود: در مرحله اول طرح پایش زندان‌ها یک‌هزار و ۳۵۷ زندانی آزاد شدند و از نیمه دوم تیرماه نیز مرحله دوم  با آزادی حدود یک‌هزار نفر آغاز خواهد شد؛ بیش از ۳۰۵ نفر با کمک بسیج حقوقدانان و اصناف نیز آزاد شدند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه سرقت زندانیان مواد مخدر فارس زندان های استان استان کرمانشاه زندان ها تحت پوشش یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری مددکاران اجتماعی و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش‌دبستان و دبستان مدرسه پسرانه‌ای ضمن پرداخت ۳۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی ۲ نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.

لازم به ذکر است در این اقدام انسان‌دوستانه دبیران و دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان این مدرسه در تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس‌انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران واریز و موجبات آزادی ۲ نفر زندانی بدهکار را فراهم کردند تا به کانون خانواده بازگردند.

بر اساس این گزارش، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، و یا شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6086313

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان