Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه آذربایجان غربی از اقدامات فساد ستیز دستگاه قضا در سال‌های اخیر ابراز خرسندی نمود وتداوم این رویکرد را موجب رضایت مردم وارتقا جایگاه قوه قضائیه دانست. خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان در اولین روز هفته قوه قضائیه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) و تسلیت شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش بیان داشت: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است تا بخشی از عملکرد ها، اقدامات و تلاش‌های دستگاه قضایی بصورت کارشناسی و تخصصی برای مردم، مسئولین و مدیران منعکس شود و مردم اقدامات سیستم دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه را ارزیابی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در بزرگداشت و انعکاس دستاورد‌های دستگاه قضایی در این ایام تدارک دیده شده است و همه همکاران ما تلاش می‌کنند با وجود محدودیت‌ها از لحاظ نیرو‌های انسانی و امکانات با کار جهادی در راه احقاق حقوق عامه گام‌های بلندی بردارند.
عتباتی افزود: برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ تدوین وبرای اجرا به واحد‌های قضایی استان ابلاغ شده است. این برنامه دارای ابعاد بسیار متنوع وکاربردی هست که با اجرای آن دستگاه قضایی استان رشد چشم گیری خواهد داشت.
وی در پایان صحبت‌های خود نهاد نمایندگی، ولی فقیه را رکن رکین نظام خواند وحمایت مستمر از دستگاه قضایی را خواستار شد.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه ارومیه هم ضمن تبریک میلاد امام هشتم وگرامیداشت یاد وخاطره شهدای هفتم تیر با بیان حدیثی در باب قضا به اهمیت بالای امر قضاوت در جامعه اسلامی پرداخت واین منصب را خطیر وحساس خواند وقضات را به مراقبت دائم وتزکیه نفس فرا خواند.
وی از اقدامات فساد ستیز دستگاه قضا در سال‌های اخیر ابراز خرسندی نمود وتداوم این رویکرد را موجب رضایت مردم وارتقا جایگاه قوه قضائیه دانست.   بیشتر بخوانید: سند تحول قضایی مبنای برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه است انتهای پیام/ برچسب ها: هفته قوه قضائیه نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هفته قوه قضائیه نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی دستگاه قضایی دستگاه قضا قوه قضائیه هفته قوه ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قوه قضائیه را دارند برخورد و دست آنها را از جامعه قضایی کوتاه کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس نظارت و ارزشیابی قضات استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قدیانی، دادستان انتظامی قضات و جعفری، معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدا به ویژه شهدای قوه قضائیه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه قبل از وقوع تخلف در دادسرای انتظامی قضات، اظهار داشت: در این رویکرد اولویت پیشگیری و اصلاح امور است و رویکردی است که قاطبه قضات در جمهوری اسلامی آن را مطالبه داشتند.

وی با بیان اینکه هیچ کس در قوه قضائیه از افرادی که مشکلی داشته و دنبال فسادی باشند دفاع  نمی‌کند و مطالبه قضات و کارمندان دستگاه قضایی این است که با افراد فاسد با شدت برخورد شود، گفت: این افراد مانند غده چرکینی هستند که زحمات و تلاش‌های دیگر افراد شاغل در آن دستگاه را از بین می‌برند و موجب بدنامی سایر افراد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد این افراد در دستگاه قضایی بسیار کم و حساب آنها از بدنه قضات زحمتکش، باتجربه، سالم، مومن و انقلابی جدا است، افزود: رویکرد جدید قوه قضائیه این است که شان و جایگاه قاضی در جامعه حفظ و زحمات قضات و کارکنان زحمت کش دستگاه قضایی به جامعه نشان داده شود و در عین حال اگر جایی فردی مرتکب فساد شد با قاطعیت با آن برخورد شود و در این رابطه همه باید کمک کنند. 

وی با بیان اینکه عده‌ای از شکات حرفه‌ای که عمدتاً از بدنه مردم نیستند برای رسیدن به اهداف غیرقانونی خود علیه برخی از قضات پاکدست شکایات واهی مطرح می‌کنند، گفت: پس از بررسی‌های لازم، کذب و دروغ بودن ادعای واهی این افراد مشخص می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه تا الان رویکرد دستگاه قضایی بر این بود که پرونده تشکیل و بعد از بررسی‌ها، آن پرونده مختومه و قرار منع تعقیب صادر می‌شد، افزود: باید دادسرای انتظامی قضات دست این گونه افراد را از جامعه قضایی کوتاه کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید تحت تعقیب قرار گیرند، گفت: باید با اینگونه افراد که قصد تخریب قضات و قوه قضائیه را دارند برخورد بازدارند شود و از حیثیت دستگاه قضایی دفاع شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است