Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت جهانی طلا افزایش یافت، اصلاح قانون نظام صنفی در دستور کار مجلس، فوق العاده ويژه فرهنگيان برقرار شد، افزایش قیمت نهاده‌ها و تمام هزینه‌های دامداران عامل افزایش قیمت شیر خام برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه دوم تیر شبستان به شرح زیر است:

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه، با کاهش از نگرانی‌های بازارهای جهانی در مورد سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو، رشد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از سخنرانی جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا دلار به بالاترین سطح ۲ ماهه رسیده بود و قیمت طلا را تحت فشار قرار داده بود اما پس از سخنرانی او که اندکی از نگرانی‌های بازارهای مالی در مورد افزایش نرخ بهره کم کرد، ارزش دلار با افت اندکی روبرو شد.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۱۵ به وقت تهران، ۰.۱۳ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۱٫۷۸۰.۷۸ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲۱ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۸۱.۲۰ دلار رسید. افت قیمت دلار باعث می‌شود قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری کاهش یافته و تقاضا برای خرید آن بالا برود.

 

اصناف جایگاه مهمی در اقتصاد دارند/ اصلاح قانون نظام صنفی در دستور کار مجلس

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی با تبریک روز ملی اصناف گفت: امروز حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور در اصناف شاغل هستند و بخشی از مهم‌ترین خدمات مورد نیاز جامعه را این گروه از فعالان اقتصادی متکفل می‌شوند.

دژپسند تصریح کرد: اصناف جایگاه مهمی در اقتصاد دارند و حکومت هم باید توجه لازم را به آنها داشته باشد.

وی تاکید کرد: متقابلا این افراد مطالباتی دارند. شاید من امروز به عنوان وزیر اقتصاد، بعضی از این نیاز‌ها را کاملا حس می‌کنم. یکی از این موارد که مورد چالش و دغدغه آنها است، بحث مالیات است. مالیات، در جامعه‌ای که بخواهد از بودجه مبتنی بر نفت، گذاری به بودجه مبتی بر درآمد‌های دولتی داشته باشد حتما نقش اصلی ایفا می‌کند و ما برای تامین مالیات مورد نیاز پوشش بودجه ناچاریم نگاهی عدالت‌گرایانه به همه اقشار داشته باشیم. همچنین سعی کنیم حقوق دولت را استیفا کنیم. ما می‌دانیم که مالیات بر مردم فشار می‌آورد، اما دولت نیز برای ارائه خدمات عمومی به جامعه ناچار است که تامین مالی شود.

دژپسند بیان کرد: البته در عین حال به دلیل این که ما دغدغه‌ها فشار وارد شده بر اصناف را می‌دانیم، سعی کرده‌ایم که بخشی از این فشار‌ها را کاهش دهیم. به عنوان نمونه با شیوع بیماری کرونا در اسفند ۹۸، وزارت امور اقتصادی و دارایی  پیش از آن‌که روسای سه اتاق مکاتبه با مقامات کشور کنند، پیش قدم شد تا تسهیلات مالیاتی را برای این عزیزان ارائه کند. همین هفته گذشته نیز پیگیری کردیم و همه مهلت‌ها را برای یک دوره یک هفته‌ای تمدید کردیم. این به رغم مشکلاتی است که دولت در تامین هزینه‌ها دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در نحوه رابطه سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران نیز همیشه سعی کرده‌ام که ملاحظاتی را به همکارانم در سازمان امور مالیاتی دیکته کنم که بدانند باید شرایط اصناف را مد نظر قرار دهند؛ البته در چارچوب محدودیت‌هایی که دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از سیاست‌های اصلی ما در بحث مقررات‌زدایی و تسهیل فضای کسب و کار این بود که واحد‌های صنفی و اصناف را بر سایر گروه‌ها مقدم شماریم. اگر نگاهی به سامانه G۴B داشته باشیم خواهیم دید که اصناف، نقش و سهم اصلی دارند و از نظر رفع مشکلات صدور مجوز‌ها سعی کرده‌ایم آنها را تقدم بخشیم. در بحث مقررات‌زدایی و مالیات هم، این چنین بوده است. حداکثر تلاش را داشتیم که گواهی‌های لازم برای صدور و تمدید پروانه کسب که از سازمان امور مالیاتی صادر می‌شود، با حداکثر سهولت اجرا شود. همه این‌ها در جهت همراهی با این قشر موثر، زحمتکش و دلسوز برای اقتصاد بوده که خدمات خاصی را به جامعه ارائه می‌دهند.

 

فوق العاده ويژه فرهنگيان برقرار شد

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، نوشت: فوق العاده ویژه فرهنگیان، به ویژه معلمان، بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی، از مراجع ذی‌صلاح تعیین و برقرار شده است.

در ارتباط مجازی مورخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ برخی از فرهنگیان محترم گلایه کردند، فوق‌العاده ویژه ناقص اجرا شده است؛ لذا تأکید شد؛ باید به طور کامل اجرا شود که با عنایت به نامه ارسالی آن وزارتخانه، فوق العاده ویژه فرهنگیان، به ویژه معلمان، بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی، از مراجع ذی صلاح تعیین و برقرار شده است. ضمناً در استمرار جبران بخشی از خدمات فرهنگیان برای سال ۱۴۰۰ در قالب اجرای نظام رتبه بندی معلمان تأمین اعتبار شده است که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۱فروردین ۱۴۰۰ قابل پرداخت خواهد بود.

 

اعلام زودهنگام قیمت شیر خام که هنوز ابلاغ نشده باعث التهاب بازار شده است

محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنفی صنایع لبنی ایران شب گذشته (سه شنبه اول تیر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره افزایش قیمت شیر با بیان اینکه در خصوص قیمت شیر خام تصمیم گیری نشده و هنوز این قیمت ابلاغ نشده است، گفت: سناریو‌های مختلف در خصوص قیمت شیر خام و محصولات لبنی وجود دارد. یکی از سناریو‌هایی که هنوز روی میز است کنار گذاشتن قیمت گذاری دستوری است.

 

سخنگوی انجمن صنفی صنایع لبنی ایران با بیان اینکه اعلام زودهنگام این قیمت که هنوز ابلاغ نشده باعث التهاب بازار شده است، گفت: ما مشکلی با افزایش قیمت شیر خام نداریم اما قیمت گذری دستوری راهکار نیست، هیچ کجا قیمت گذاری دستوری منجر به توسعه تولید و رضایت مصرف کننده نشده است.

 

بنی طبا نظارت را موجب فشار بر تولید کننده دانست و گفت: نظارت بر بازار امکان پذیر نیست، راهکار اساسی این نیست که قیمت شیر خام و محصولات لبنی را دستوری مشخص کنیم، صنعت لبنیات، انحصاری نیست و ۴۰۰ برند در این صنعت رقابت می‌کنند و فعال این صنعت بخش خصوصی است از این جهت قیمت گذاری راهکار اساسی نیست.

 

افزایش قیمت نهاده‌ها و تمام هزینه‌های دامداران عامل افزایش قیمت شیر خام

سید احمد مقدسی شب گذشته (سه شنبه اول تیر) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه دو هفته پیش در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام مورد بررسی قرار گرفت، اما از ما خواهش کردند قیمت تا بعد از انتخابات اعلام نشود، گفت: ما هم قول دادیم مساعدت کنیم.

 

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت کارگروهی را در وزارت جهاد کشاورزی با حضور گیلان پور و رضایی دو معاون وزیر جهاد کشاورزی و تابش رئیس سازمان حمایت و تشکل‌های بخش تولید تشکیل دهد و قیمت ۶۴۰۰ تومان در گاوداری مصوب شد، درباره علت افزایش قیمت شیر خام هم گفت: از اول سال تاکنون همه هزینه‌های دامداران با قیمت‌های جدید بوده و ۲ سال است که به علت خشکسالی بی سابقه، ۳ قلم نهاده که ۱۰۰ درصد تولید داخل است مثل کاه که از ۸۰۰ تومان به ۴ هزار تومان و یونجه پارسال ۲۵۰۰ تومان بود الان به ۵۸۰۰ تومان رسیده و ذرت علوفه‌ای پارسال ۶۰۰ تومان بود به ۱۸۰۰ تومان رسیده است.

 

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان این که مدافع تعیین قیمت در عرضه و تقاضا تاکید کرد: این قیمت مصوب شده و قول داده اند امروز آن را ابلاغ کنند.

 

وی خطاب به سخنگوی انجمن صنفی صنایع لبنی ایران گفت: دامداری که دارد ۶۵ تا ۷۰ درصد ماده اولیه محصولاتش شما را تولید می‌کند دارد از بین می‌رود.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار افزایش قیمت شیر خام فوق العاده انجمن صنفی برقرار شد هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این طرح به کلیات آن رای مثبت دادند.

ماده واحده- در ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی اصلاحی ۲۳/۲/۱۳۹۹ عبارت «و (۷۴۴) کتاب پنجم اصلاح و عبارت « و جرائم انتقال مال غیر و کلاهبرداری موضوع ماده (۱) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب۱۵/۹/۱۳۶۷مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرطی که مبلغ آن از نصاب مقرر در ماده (٣٦) این قانون بیشتر نباشد و نیز کلیه جرائم در حکم کلاهبرداری و جرائمی که مجازات کلاهبرداری درباره آنها مقرر شده یا طبق قانون کلاهبرداری محسوب می‌شود در صورت داشتن بزه دیده و سرقت موضوع مواد (٦٥٦)، (٦٥٧) (٦٦١) و (٦٦٥) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵به شرطی که ارزش مال مورد سرقت پیش از دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال نباشد و سارق فاقد سابقه مؤثر کیفری باشد، حذف می شود.

دیگر خبرها

  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار