Web Analytics Made Easy - Statcounter

برزگر گفت: سنت «چاووشی‌ خوانی» از نشانه های تعظیم شعائر و تقوای قلوب مومنان است و کاروان عشق، هنگام عزیمت به خانه خدا و عتبات عالیات، عطر صلوات و سلام بر محمد و آل ‌محمد (ص) را در فضای شهر و روستا و در کوچه پس کوچه ‌ها به مشام شیعیان می رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین برزگر»، امروز (چهارشنبه 2 تیر) در پایان دهمین همایش «شعر و چاووش رضوی» در بوانات گفت: چاووش ‌خوانی در فهرست میراث معنوی ایران به نام شهرستان بوانات ثبت ملی شده است و بوانات خواستگاه هنر و ذوق هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات افزود: لحظه‌ های عبادت انسان مسلمان، هنگامه نمایش عشق و دلدادگی با خدا است که آن را با هیچ‌چیز جایگزین نمی‌ کند.

وی اضافه کرد: زیارت و حضور در آستان مقدس اولیای حق از پربارترین نمونه ‌های تجلی دلدادگی به خدا است و در طول تاریخ، مسلمانان برای انجام زیارت، جان و مال خود را فدا کرد ه‌اند و در این راه سختی‌ها را به جان خریده‌اند تا بتوانند لحظاتی در حرم اهل بیت علیهم السلام، از فیض آنان بهره ببرند.

برزگر تاکید کرد: سنت «چاووشی‌ خوانی» از نشانه های تعظیم شعائر و تقوای قلوب مومنان است و در چاووشی‌ خوانی، کاروان عشق، هنگام عزیمت به خانه خدا و عتبات عالیات، عطر صلوات و سلام بر محمد و آل ‌محمد (ص) را در فضای شهر و روستا و در کوچه پس کوچه ‌ها به مشام شیعیان می ‌رساندند.

خاطر نشان می شود، دهمین همایش شعر و چاووش رضوی استان فارس همزمان با دهه کرامت و دهمین یادواره حضرت «شاه میر حمزه (ع)» در روستای «امامزاده بزم» بوانات برگزار شد و شاعران برتر استان فارس و بوانات با قرائت اشعار خود در مدح و ثنای امام هشم (ع) و دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان  شهرستان، دهمین یادمان امامزاده «شاه میرحمزه ابن موسی الکاظم (ع)» را گرامی داشتند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: بوانات همایش چاووشی خوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دهه کرامت در فارس دهه کرامت شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کُری‌خوانی در حد تیم ملی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در این تمرین بازیکنان باتجربه تیم ملی فوتسال در مقابل جوان‌ترها بازی دوستانه درون تیمی برگزار کردند که هیجان و حساسیت آن را در عکس‌ها می‌توان دید.

نکته جالب اینکه وحید شمسایی سرمربی تیم ملی هنوز هم مانند دوران جوانی در این کُری‌خوانی‌ها شرکت می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود شاگردانش با تمام وجود تمرین را جدی بگیرند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وزیران اسرائیل، لات‌های کوچه خلوت هستند
  • وزیران اسرائیل، لات‌های کوچه خلوت هستند + فیلم
  • تحلیلگر اسرائیلی : وزیر امنیت ما، لات‌ کوچه خلوت است
  • کُری‌خوانی در حد تیم ملی! (عکس)
  • قطعی آب شرب فاز یک اندیشه شهرستان شهریار
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • تعظیم در برابر قدرتی که ساعت‌ها آسمان سرزمین‌های اشغالی را تسخیر کرد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی