Web Analytics Made Easy - Statcounter

مظفری گفت: متأسفانه کاهش سن اعتیاد و زنانه شدن آن و ورود افراد شاغل و تحصیل کرده به اعتیاد از مهمترین چالش‌ها به شمار می‌رود. که زنانه شدن اعتیاد تهدیدی برای نسل آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «احمد مظفری» امروز( 2تیر) در نشست خبری که به مناسبت پنجم تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمازندران برگزار شد، با بیان اینکه ۴۰ راهبرد با ۴۸ برنامه و ۹۱ فعالیت برای سال جاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان پیش بینی شده، اظهار کرد: رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرای طرح یاریگران زندگی برای تقویت بحث پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمازندران افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف در سال ۹۸ حدود پنج تن و ۲۳۱ کیلوگرم بود و این میزان در سال قبل به شش هزار و ۶۶۹ تن رسیده است و رکورد کشفیات مواد مخدر در استان شکسته شد.

 

وی با بیان اینکه در سه اول امسال دو تن و ۲۴۳ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت، اظهار کرد: در سال جاری کشفیات مواد مخدر ۱۰۷ درصد رشد یافت.

 

مظفری بیان کرد: متأسفانه کاهش سن اعتیاد و زنانه شدن آن و ورود افراد شاغل و تحصیل کرده به اعتیاد از مهمترین چالش‌ها به شمار می‌رود. که زنانه شدن اعتیاد تهدیدی برای نسل آینده است.

 

وی با بیان اینکه اکنون ۲.۶ درصد جمعیت استان درگیر مواد مخدر هستند، افزود: سال گذشته ۷۶ باند مواد مخدر در استان متلاشی و ۱۰ هزار و ۷۳۶ پرونده جرایم مواد مخدر تشکیل و ۱۱هزار و ۷۱۹ نفر دستگیر شدند.

 

مظفری با اشاره به دستگیری ۶هزار و ۵۰۹نفر خرده فروش در استان، اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد ۸۰ نفر در استان به دلیل سو مصرف مواد مخدر جان باختند که در سال گذشته ۱۰ در صد رشد یافت و به ۸۸ نفر رسیده است .

 

وی با بیان اینکه ۵۵ نفر از مرگ ومیر مواد مخدر در استان مربوط به افراد مجرد بوده است، قوانین مبارزه با مواد مخدر را نیازمند اصلاح دانست.

 

مظفری از اجرای طرح یاریگران زندگی در  بیش از هزار مدرسه در استان خبر  داد و گفت: طرح یاریگران زندگی، خانواده دانش آموزان، خود دانش آموز و مربیان را تحت پوشش قرار می دهد.

 

وی با بیان اینکه شیوع مصرف مواد مخدر در بخش کارگری بالای ۲۰درصد است، گفت: طرح یاریگران زندگی در محیط کار را داریم.

 

مظفری یادآورشد: همچنین طرح یاریگران ورزش را داریم که تا قبل از سال۹۸فقط ۱۵کانون فعال در روستا ها داشتیم در دوره مدیریت حسن رنگرز ۵۰کانون در روستاهای استان فعال شد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: زنانه شدن اعتیاد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران طرح یاریگران زندگی مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر طرح یاریگران زندگی مواد مخدر در استان زنانه شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست جشنواره شعر نفس پاک با بیان اینکه ایران مبارزه قاطعی با مواد مخدر دارد و رکورد کشف مواد را در دو سال گذشته شکسته است، گفت: امیدواریم این جشنواره گام اولیه و محکمی برای پیشگیری داشته باشد، البته انتظار نداریم با برگزاری یک جشنواره به نتیجه کامل برسیم، اما پیشگیری و ادامه دار بودن چنین برنامه‌ای هدف ماست.

وی افزود: هفته اول تیر همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، مراسم اختتامیه جشنواره شعر نفس پاک با معرفی آثار برتر برگزار می‌شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در جشنواره شعر نفس پاک نمی‌خواهیم تصویر سیاهی بازنمایی کنیم و هدف ما اثرگذاری در جامعه است تا جوانان از طریق شنیده‌ها با آموزش و پیشگیر آشنا شوند.

ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نظر دارد برخی از آثار برتر این جشنواره را در سطح شهر معرفی کند.

همچنین علاقمندان برای شرکت در جشنواره شعر نفس پاک تا ۱۵ خرداد فرصت دارند تا آثار خود را از طریق پیام رسان‌های داخلی ایتا، بله، سروش و روبیکا به شماره ۰۹۱۲۳۵۴۹۷۸۴ ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.music.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد