Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:47:02 GMT

۷۴۷ روستای کرمان آب شرب پایدار ندارند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۱۹۲۲

۷۴۷ روستای کرمان آب شرب پایدار ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی به ۲۸ روستای شهرستان بم گفت: استان کرمان جزو چهار استان کشور است که به شدت با کمبود آب شرب مواجه است.

وی ادامه داد: ۷۴۷ روستا در این استان آب شرب پایدار ندارند به همین علت از سال گذشته حرکت‌های جهادی در استان کرمان شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار معروفی با بیان اینکه از سال گذشته توانستیم به ۶۴ روستا با هماهنگی سازمان آب و فاضلاب شهرستان‌های مربوطه آب رسانی کنیم عنوان کرد: پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۰ آب رسانی ۲۴۴ روستا در استان کرمان است که از این تعداد ۱۳۸ روستا را سازمان آب و فاضلاب با کمک خیرین آب رسانی می‌کند و ۱۰۶ روستا را سپاه مستقلاً در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه که در سه شهرستان عنبرآباد، ریگان و شهداد است، آب رسانی می‌کند.

آغاز آبرسانی به ۲۸ روستای بم

وی با اشاره به اینکه امروز به مناسبت هفته قوه قضایه ۲۸ روستای شهرستان بم از آب شرب برخوردار می‌شوند، گفت: این پروژه برای آب رسانی به شهرستان‌های بم، عنبرآباد، راور، کوهبنان، فاریاب و شهربابک است که با هماهنگی آب و فاضلاب شهرستان‌ها، خیران، مجموعه سپاه و بسیج قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده است.

سرادر معروفی اظهار کرد: اولویت اول ما در استان کرمان آب رسانی است که به همین منظور قرارگاه نهضت آب رسانی شهید حاج قاسم سلیمانی را تشکیل داده‌ایم که با بودجه‌ای که امسال برای آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته شده است می‌توانیم به آن سرعت ببخشیم.

وی افزود: به همان اندازه که دولت بودجه بگذارد سپاه هم به همان اندازه بودجه می‌گذارد و به همان اندازه هم از خیران و نیروهای جهادی و مردمی کمک خواهیم گرفت.

لزوم انجام یک حرکت بزرگ جهادی برای حل مشکلات روستاها

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: در این حوزه معتقدیم که نباید این کار به صورت پیمانکاری انجام شود چون هم زمان زیادی می‌برد هم هزینه‌هایمان چندین برابر می‌شود و در نهایت هم نارضایتی به همراه دارد. باید تا پایان سال ۱۴۰۱ یک حرکت بزرگ جهادی و انقلابی را برای حل مشکلات روستایی مان انجام دهیم و طرح‌های آب رسانی را به نتیجه برسانیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: از همه مسئولان استان، همه مدیرکل‌های درگیر این پروژه‌ها و طرح‌ها، همه فرمانداران و مسئولان آبفای شهرستان‌ها که تاکنون پای کار بوده‌اند استدعا دارم که موضوع آب رسانی را مهمترین موضوع بدانند و در اولویت‌های دستور کارها قرار بدهند.

وی با اشاره به اینکه اگر نتوانیم مشکلات آب رسانی را حل کنیم مشکلات بهداشتی را هم نمی‌توانیم حل کنیم، افزود: آب سالم یکی از عوامل پیشگیری از بیماری هاست و برای سلامت مردم واجب است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: باید همه پای به پای هم در کنار قرارگاه سپاه قرار بگیریم و همه خیران سراسر کشور کمک کنند و ما نیز مردم را هم به حالت جهادی و گروه‌های جهادی خودمان پای کار می‌آوریم تا بتوانیم مشکلات تأمین آب و آب رسانی استان کرمان را برطرف کنیم و همه مردم این استان از آب شرب پایدار برخوردار شوند.

سردار معروفی گفت: هزینه این پروژه حدود ۷.۵ میلیارد تومان است. اگر قرار بود هزینه نیروی کار بدهیم حدود ۳ میلیارد تومان به این هزینه‌ها اضافه می‌شد. در این پروژه به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر آب رسانی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه قرار بود در دهه کرامت و روز ۲۳ یا ۲۴ خرداد افتتاح شود که به دلیل نزدیک بودن به انتخابات و اینکه باعث ایجاد شائبه‌های سیاسی می‌شد به هفته قوه قضایه موکول شد و تا پایان این هفته هر روز یک افتتاح در ۶ شهرستان دیگر برای آب رسانی داریم. از طرف مردم از خیر ارزشمند «ابراهیمی» که ۵۰ درصد هزینه‌ها را متقبل شد، تشکر می‌کنم.

کد خبر 5242679

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین معروفی سپاه ثارالله کرمان آبرسانی انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر کرمانشاه عکس استانها سیدابراهیم رئیسی نتایج شمارش آرا انتخابات شورای شهر و روستا گرگان بوشهر انتخابات ایلام دهه کرامت استان کرمان آب و فاضلاب شهرستان ها آب رسانی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مراسم مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه شهید محلاتی (ره) با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاجی صادقی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولین استان قم، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شهید محلاتی(ره) برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در سخنرانی خود، دنیا را برای خدمتگذاران و افرادی که نیت خدمت و خدمت رسانی به اسلام و قرآن را داشته باشند بهترین زمینه و بستر دانستند که باید این فرصت ها مغتنم شمرده شود.

ایشان همراهی علم و ایمان را معجزه آفرین دانستند و افزودند دانشجویان و فراگیران دانشگاه باید خود را به این دو مولفه مجهز کنند. البته آموزش های تخصصی نیز باید مورد توجه باشد و این دانشگاه باید با بروز رسانی محتوا و متن علوم، روش ها را برای تربیت و مخاطب عام خود که عموم بسیجیان و آحاد افراد جامعه است حرکت کند.

حجت الاسلام حاجی صادقی در این مراسم با تقدیر و تشکر از از زحمات هفت ساله دکتر نجفی در مسند ریاست دانشگاه شهید محلاتی(ره) برای دکتر هاشمی رئیس جدید دانشگاه آرزوی موفقیت کردند.

همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و یادبودی از زحمات دکتر زین العابدین نجفی تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بهره مندی ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم