Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز چهارشنبه در نطق میان دستور با تشکر از حضور مردم در پای صندوق های رای گفت:  مردم درانتخابات ۲۸ خردادماه، برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام و جمهوری اسلامی ایران افزودند و با انتخاب فردی اصلح زمام امور اجرایی کشور را برای دوره زمانی مشخص در اختیار ایشان قرار داده اند، از این رو از همه کسانی که تلاش کردند، زحمت کشیدند از جمله رسانه ملی، مجموعه عزیزان ما در حوزه وزارت کشور، شورای نگهبان و همه دستگاه های متولی و نیروی انتظامی تشکر و قدردانی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان اظهار داشت: امروز شرایط کشور در آغاز تحولات اساسی است، چشم امید همه مردم به اتفاقات مثبتی است که قرار است با استقرار دولت سیزدهم شروع شود، طبیعتا رییس منتخب مسوولیت بسیار سنگینی در این خصوص دارد و انتظارات بسیار گسترده ای برای وی شکل گرفته است.

رییس کمیسیون اقتصادی  خطاب به رییس جمهور منتخب تاکید کرد: آنچیزی که باعث شد مجلس انقلابی و ولایی پای کار بیاید و بی سابقه ترین اقدام خود را در حمایت از فردی اصلح همانند جنابعالی به کار بگیرد، هم تاکیدات مقام معظم رهبری برای حضور همه جانبه مردم در انتخابات و معرفی فرد اصلح از صاحب نفوذان، نمایندگان، تریبون داران بود و هم شرایط خاص کشور در حوزه اقتصادی می بینیم.

وی اظهار داشت:مردم عزیز و بزرگوار؛ در طول بازه زمانی عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم تقریبا به جرات و صراحت می گویم شاخص اقتصادی باقی نمانده که دچار آسیب جدی نشود و امروز شرایط سختی بر کشور حاکم است، البته امکان برون رفت از این مسایل قطعا وجود دارد.

پورابراهیمی افزود: انتظار ما از رییس جمهور منتخب این است که به واسطه شرایط امروز کشور هم برنامه محتوایی جامع و کامل که مورد تایید متخصصین است با اولویت مسایل اقتصادی ارائه کند و هم ه کارآمدترین، توانمندترین و جهادی ترین نیروهای متخصص در حوزه های مختلف را به ویژه با اولویت مسایل اقتصادی به عنوان اعضای کابینه به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم کرمان خطاب به رییس جمهور منتخب  بیان کرد:  ما تا ۲۸ خرداد تکلیف مان حمایت از این جایگاه و حضور شما در عرصه انتخابات ریاست جمهوری بود، امروز با صراحت می گویم به دلیل شرایط، موقعیت کشور و لزوم حضور افراد توانمند و محتوای برنامه جامع؛ مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت ها و برنامه محتوایی ذره ای از منافع ملی کوتاه نمی آید و براساس همین رویکرد دولت آینده هم در کنار مجلس مسیری را دنبال خواهد کرد که به صلاح کشور باشد و برون رفت از این وضعیت و خروجی آن افزایش اعتمادی عمومی است که در طول این سال ها به عنوان سرمایه اجتماعی دچار آسیب جدی شد. مسلما عملکرد قابل قبولی که دولت در آینده می تواند ایجاد کند جریان حضور مردم در انتخابات بعدی را تحت تاثیر خواهد داد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  خطاب به سید ابراهیم رییسی گفت:  خواهش ما از شما این است، به جز افراد موثر و توانمند، رویکرد غیر سیاسی در انتخاب افراد مدنظر باشد. اگر ادبیات سیاسی بر جریان اقتصادی کشور حاکم شود طبیعتا حوزه اقتصادی کشور نمی تواند کارآمد باشد.

پور ابراهیمی اظهار داشت: سه عنصر مسلم بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه اگر با هم دیگر هماهنگ نباشد تجربه تلخ دولت یازدهم و دوازدهم که در عرصه میدانی شاهد بودیم، اتفاق می افتاد. ثبات در حوزه اقتصادی اولین اولویت نظام جمهوری اسلامی است مسایل مربوط به بهبود در جهت رشد اقتصادی اقدامات بعدی ما خواهد بود موضوعاتی که ما در مجلس برای این ثبات در دستورکار قرار داده ایم اصلاح ساختار بودجه، اصلاح ساختار نظام مالیاتی، موضوع پایه مالیاتی جدید است مانند مالیات بر مجموع درآمد، مالیات بر عایدی سرمایه امروز در دستورکار است و انتظار ما از دولت منتخب این است که در اولین فرصت برنامه کاری با همراهی مجلس اقدامات انقلابی را در خصوص اصلاح ساختار نظام  اقتصادی در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان اضافه کرد: رویکرد دیپلماسی اقتصادی  یکی از اولویت های مهم ما است، جناب رییس جمهور  منتخب اولین مطالبه ما همکاری مشترک اقتصادی در مرزهای اطراف است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت کشور وزارت اقتصاد و امور دارایی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت کشور وزارت اقتصاد و امور دارایی مجلس شورای اسلامی وزارت کشور وزارت اقتصاد و امور دارایی دولت سیزدهم رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورکبگانی صبح یکشنبه از برگزاری نشست‌های دوره‌ای با مردم خارگ به منظور بررسی مشکلات و نیازهای آنان خبر داد و اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانم که به نمایندگی از شما در مجلس شورای اسلامی برای تحقق برنامه‌های اولویت‌داری که می‌تواند منجر به توسعه و پیشرفت این جزیره شود، تلاش کنم.

وی افزود: اولویت‌های توسعه اقتصادی و برنامه‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی و ترویج کسب و کارهای محلی کارآمد و مؤثر باشد، باید احصاء شود.

نماینده منتخب بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مسیر توسعه به عنوان نماینده شما مردم عزیز، بر بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل بار و مسافر، ارتقا امکانات شهری، بهبودزیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی و آموزشی و ارتباطات خارگ تاکید دارم.

کد خبر 6084268

دیگر خبرها

  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌ها را به «ایران» تغییر داد
  • رییسی: همه بخش‌ه ملزم به اجرای قانون حجاب هستند
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود