Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان ارتقاء توجه به پایداری ساختمان ها از نیم درصد در سال 1357 به 58 درصد در زمان حاضر را گامی بزرگ خواند و گفت که از مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گیلان را جزء پنج استان حادثه خیز عنوان و با اشاره به نقش و جایگاه با اهمیت نظام مهندسی اظهار داشت: گرایش جوانان به سمت رشته های مهندسی در آموزش عالی باتوجه به نقش توسعه ای آن، مایه مباهات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سند آمایش سرزمینی را محور توسعه استان دانست و به رویکرد این سند مبنی بر توجه به نگاه کارشناسی، رعایت استانداردهای علمی، استفاده از نیروهای مستعد و پر کردن خلأها از بسترهای قانونی اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقاء توجه به پایداری ساختمان از نیم درصد در سال 1357 به 58 درصد در زمان حاضر، گام بزرگی محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان استفاده از ظرفیت 23 هزار نفری جامعه مهندسین استان را بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: آمادگی اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در گیلان به عنوان یکی از اولین استان ها وجود دارد و مقاوم سازی، نگهداری و تعمیرات ساختمان های دولتی، اداری و دستگاه های اجرایی در اولویت قرار می گیرد.

وی از مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استقبال کرد و گفت: باتوجه به گستردگی صنایع مرتبط با صنعت ساختمان، رونق این بخش علاوه بر پایداری اشتغال، پویایی جامعه را به دنبال دارد.

استاندار گیلان نقش آموزش مهارتی مهندسان در کنار کسب دانش علمی را در فرآیند جذب بازار کار آنان مهم دانست و بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش و فنی و حرفه ای استان برای تحقق این امر تأکید کرد.

در این دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تحقق بیمه مهندسان و تصویب در مجلس به عنوان قانون را اتفاقی مبارک برای این قشر پرتلاش عنوان کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی با 550 هزار مهندس در سطح کشور، یکی از حوزه های اثرگذار است. 

احمد خرم به آغاز اجرای مبحث 22 قانون مقررات ملی ساختمان در تهران از اول تیرماه به صورت آزمونه در تهران و سپس در استان های دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد مهندسان فاقد مسکن و 60 درصد آنان، بیکار یا در شغل های غیرمرتبط در حال فعالیت هستند که با رونق 180 صنعت وابسته به ساختمان می توانیم شاهد پویایی جامعه و فعالیت مهندسان باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نظام مهندسی استاندار گیلان رئیس سازمان نظام مهندسی کشور اجرای طرح اقدام ملی مسکن سازمان نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری صداوسیمای مازندران با موضوع؛ بررسی تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، ضمن گرامیداشت رور ارتش و یاد و خاطره شهدای اخیر کشورمان در دمشق اظهار کرد: خاک ما ناموس ماست و جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری جنایت بزرگی بود.

وی ضمن اظهار امیدواری از عملیاتی شدن شعار سال، علت نامگذاری شعار سال توسط رهبری، افزود: مسائل فرهنگی از اولویت و مسائل اقتصادی از فوریت بیشتری برخوردار است و رهبر بزرگورمان هر ساله گره‌های اصلی اقتصاد را شناسایی کرده و نامی متناسب با آن انتخاب می‌کنند که کدی برای توجه همه مسئولان است تا ماشین اقتصاد بهتر حرکت کند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اقتصاد در زندگی انسان حرف اول را می‌زند و از نگاه دینی و جامعه شناختی اهمیت دارد و اقتصاد درست شود خیلی از مسائل دیگر حل می‌شود و این حق واقعی مردم است که خودکفا شوند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار سال، افزود: مشارکت مردم به این معنا نیست که فقط خصوصی‌سازی شود، در آغاز اصل ۴۴ قانون اساسی توضیح داده شده که اقتصاد جمهوری اسلامی ما در سه بخش دولتی، تعاونی‌ها و بخش خصوصی است و تعاونی‌ها باید نقش مهمی داشته باشند یعنی ۲۵ درصد اقتصاد در این بخش باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اگر بخش تعاونی‌ها جدی گرفته شود، مردمی شدن اقتصاد تحقق پیدا می‌کند ولی اگر فقط بخش خصوصی اقتصاد را در دست بگیرد مردمی شدن نیست، چرا که مقام معظم رهبری از کلمه بسیج مردمی در حوزه اقتصاد استفاده کردند یعنی عامه مردم باید دست اندرکار باشند نه اینکه مردم اجیر چهار بنگاه بزرگ باشند، در اصل هر فرد باید کارفرمای خودش باشد.

سراغ بنگاه‌های کوچک اقتصادی برویم

امام جمعه ساری ادامه داد: در اقتصاد سرمایه‌داری دنیای امروز یا نئولیبراستی چهار سرمایه‌دار بزرگ اقتصاد را در دست گرفتند و بقیه کارگر اینها هستند، اما اگر ما اقتصاد را خرد کرده و به سراغ بنگاه‌های کوچک اقتصادی که زیر ۵۰ نفر نیرو داشته باشند برویم، خود به خود بدنه اجتماع را وارد کار می‌کنیم و همه خودشان صاحب کار می‌شوند.

این مسئول همچنین گفت: تصدی‌گری دولت در موارد خاص در قانون مشخص شده است و واگذاری کار به مردم در قالب تعاونی باید صورت بگیرد و منجر به تولید شود.

وی اضافه کرد: اینکه یک حوزه اقتصاد و تولید را دست افراد محدود بدهیم آسیب می‌رساند پس برای مشارکت اقتصادی راهکار تشویق و توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی و ایجاد تولید آزاد را می‌توان درنظر گرفت.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: می‌گویند طبق آمار نرخ مشارکت تعاونی‌ها در اقتصاد مازندران زیر ۵ درصد محقق شد و تعاونی‌ها مشکل دارند و مقام معظم رهبری معدل اجرا شدن شش برنامه قبلی را ۳۵ درصد اعلام کردند که زیبنده نیست امسال باید شعار بیش از ۵۰ درصد محقق شود.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری تصریح کرد: نگاه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این است که اگر مردم در هر زمینه ورود پیدا کنند موفق هستیم، تاکنون شعارش بوده اما میدان برای آنان باز نبود، بنگاه‌داری بانک‌ها و تصدی‌گری دولت موانع کار است که مقام رهبری در سال گذشته مطرح و تاکید کردند.

وی گفت: البته در استان در بحث تورم و نرخ بیکاری توفیقاتی داشتیم، در رشد اقتصادی هم سال‌ها صفر بودیم و سال گذشته بیش از ۴ درصد رشد داشتیم و بیش از ۶۰ هزار تن صادرات اقلام کشاورزی داشتیم اما فاصله‌ها تا نقطه مطلوب که واقعاً آرمانی هم نیست زیاد است.

کد خبر 6080495

دیگر خبرها

  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی