Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «مالک شریعتی نیاسر» روز چهارشنبه و در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات ۲۸ خرداد از یک سو مطالبه عمومی برای تغییر بود و ازسوی دیگر شاهد حضور مردم در انتخابات به رغم وجود کرونا، تحریم خارجی و توحش دشمنان برای ضربه به نظام بودیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به شوک‌های ارزی، بورسی، تحریمی و کرونایی که به کشور ضربه زد، افزود: تنها اعتماد راسخ و عمیق مردم به اصل نظام و رهبری و راه شهدا بود که توانست حضور حماسی مردم به ویژه در ایرانیان خارج از کشور را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشتر مردم حاضر در عرصه انتخابات همان تشییع کنندگان سردار حاج قاسم سلیمانی بودند، گفت: این نشانه پیام قاطع نارضایتی از وضع موجود همراه با مطالبه و امید به تغییر جدی است.

شریعتی ادامه داد: بخش عمده‌ای از کاهش بیش از ۲۰ درصدی در میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۲، به دولت بازمی گردد. همچنان که سیاسی کاری، منفعت طلبی، جنگ قدرت و درگیری و انحلال در نخستین دوره شهر تهران سبب عدم اقبال مردم در حضور در انتخابات دوره دوم آن شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری علیرغم ادعاهای اولیه، همه سلیقه‌ها حضور داشتند، بیان کرد: مردم با حضور در انتخابات صداقت، توانمندی، تحول خواهی، فسادستیزی و جوان گرایی را برگزیدند.

شریعتی با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات درباره وظایف دولت آینده گفت: مهم ترین دستور کار دولت آینده، احیا و بازسازی بخشی از سرمایه اجتماعی آسیب خورده جمهوری اسلامی است. همچنین  تغییر در معیشت مردم همراه با طراحی و اجرای برنامه‌های تحولی میان مدت و بلندمدت، تعیین تکلیف فوری رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم و تعیین فرمانده واحد برای تحول اقتصادی و پرهیز از چنددستگی در دستگاه‌های مهم اقتصادی کشور به نام چتر گسترده همکاری با همه ضروری است.

وی در ادامه عمل به وعده‌های اساسی، شایسته گزینی، جوان گرایی و فسادستیزی را برای تحقق تحول همه جانبه ضروری دانست و افزود: مجلس آماده همکاری و برادری است و ضمن دلسوزی، همکاری و همراهی، حتما شأن ریل گذاری و نظارتی خود را حفظ خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در عمل به فرموده های رهبر انقلاب، احدی از همکاران ما در مجلس شخصا داوطلب اخذ مناصب دولتی نبوده و کسی را نیز تحمیل نمی‌کند.

برچسب‌ها وزارت کشور کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شهر تهران مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی قاسم سلیمانی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شهر تهران وزارت کشور کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شهر تهران مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی قاسم سلیمانی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه

به گزارش«نماینده» احمد وحیدی وزیر کشور امروز چهارشنبه (8 فروردین ماه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه کم بودن مبلغ جرایم رانندگی باعث شده که بازدارندگی نداشته باشد، اضافه کرد: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را فرهنگ سازی و توجه مردم به ضوابط رانندگی می‌دانیم ولی عده ای با عدم رعایت قوانین، برای خود و دیگران مشکل ایجاد می کنند.

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده
  • رئیسی: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علیه انتقادهای یک نماینده مجلس یازدهم
  • جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با لیستی مستقل در دور دوم انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به اظهارات یک نماینده