Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن حسینی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: میزان آب تجدیدپذیر گلستان ۲.۵ میلیارد مترمکعب است که باید بخش شرب، بهداشت، محیط زبست، مصارف صنعتی، غذا و غیره تامین کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: در آمار موجود ۴۵ سال گذشته، ۱۳ سال آن خشکسالی بوده و این یعنی یک سوم سال های ما خشک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جمعیت دو میلیون نفری گلستان، گفت: برای مصارف فوق در طول سال برای هر فرد در گلستان هزار و ۲۵۰ مترمکعب آب نیاز است.

حسینی اضافه کرد: میزان آب موجود در گلستان با توجه به جمعیت پایین تر از سرانه استان های دیگر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با توجه به اینکه جمعیت استان در ۴۰ سال گذشته افزایش یافته اما میزان آب همان عدد قبلی است لذا این مسائل به ما می گوید که باید صرفه جویی در آب، صنعت، کشاورزی و شرب را جدی بگیریم.

وی در خصوص صرفه جویی در بخش کشاورزی ادامه داد: باید براساس اقلیم، خاک، اقتصاد و آب هر منطقه الگوی کشت تدوین شود.

حسینی توضیح داد که به عنوان مثال کشت برنج نه به شکل غرقابی بلکه به شکل خشکه کاری باید ادامه یابد.

وی اضافه کرد: زمان کشت هم، در میزان صرفه جویی آب نقش دارد به عنوان مثال جهاد کشاورزی بیان می کند که کشت چغندرقند بهاره آب بیشتری مصرف می کند لذا باید کشت پاییزه آن را ترویج کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان اظهارکرد: همچنین شیوه های مدرن آبیاری، آتش نزدن بقایای گیاهی، استفاده چند منظوره از آب، نوسازی ماشین آلات کشاورزی و اصلاح الگوی تغذیه در کاهش مصرف آب نقش دارد.

حسینی گفت: مقدار آب زیرزمینی که برداشت می شود باید کمتر از ورودی این باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار حلقه چاه مجاز داریم که از این میزان ۱۷ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی، ۶۰۰ حلقه آب شرب، هزار و ۴۰۰ حلقه در بخش صنعت است.

حسینی ادامه داد: از این تعداد، هفت هزار و ۷۰۰ چاه عمیق و ۱۲ هزار و ۲۴۰ حلقه چاه کم عمق هستند.

وی گفت: با توجه به خشکسالی توصیه بر این است که ۲۰ درصد سطح زیرکشت تابستانه کاهش یابد و در اراضی وابسته به آب های سطحی هم باید کشاورزان ۵۰ درصد سطح زیرکشت خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بیان کرد: در سه ماهه امسال ۱۸۷ چاه غیرمجاز و ۴۱ حلقه چاه غیرمجاز در حین حفر شناسایی و چهار دستگاه حفاری و ۳۳ مورد ادوات غیرمجاز حفاری توقیف شد.

وی از فعالیت ۳۲ اکیپ گشت بازرسی خبر داد و افزود: ۶۶ نفر از متخلفان احکام قضایی دریافت کردند.

حسینی ادامه داد: همچنین برای کنترل برداشت از چاه ها ۱۶۵ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه ها نصب شد.

کد خبر 5242370

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان آب منطقه ای گلستان سید محسن حسینی کم آبی انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر کرمانشاه عکس استانها سیدابراهیم رئیسی نتایج شمارش آرا انتخابات شورای شهر و روستا گرگان بوشهر انتخابات ایلام دهه کرامت شرکت آب منطقه ای حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته پس از اخذ حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پر و مسلوب‌المنفعه شد.

احمد گودرزی حجم صرفه‌جویی ناشی از انسداد این تعداد چاه را معادل ۱۱.۷ میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۰ حلقه با حجم برداشت ۵.۲ میلیون مترمکعب در حوضه آبریز کرخه و ۸۷ حلقه با حجم برداشت ۶.۷ میلیون مترمکعب نیز در حوضه آبریز کارون بزرگ قرار داشتند.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز