Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به هفته صرفه‌جویی از اول تیرماه به مدت یک‌هفته، اظهار داشت: امسال کشور و استان با خشکسالی که در طول ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: کرمانشاه بیشترین کاهش بارندگی را در سطح کشور داشته که آثار این کاهش و خشکسالی این روزها در منابع تامین آب شرب استان چه شهر و چه روستا به‌خوبی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه عمده تامین آب این استان را از طریق چشمه و چاه‌ها دانست و گفت: متأسفانه چشمه‌ها در استان با کاهش ۷۰ درصدی آبدهی و چاه‌‌ها نیز با کاهش سه لیتر در ثانیه به ازای هر چاه مواجه شده است.

مشکل کمبود آب کرمانشاه بزودی حل می‌شود

وی در خصوص کمبود آب در شهر کرمانشاه، گفت: تامین آب بلند مدت و پایدار کرمانشاه از سد گاوشان است که قرار بوده این پروژه در سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد که نرسیده؛ بیشتر مشکل آب شرب شهرستان از اینجا منشأ می‌گیرد که با پیگیری‌های صورت گرفته و قول شرکت آب منطقه‌ای در مدار بهره‌برداری قرار گرفتن آن تا پایان تیرماه، بخش عمده از مشکل کمبود و کم فشاری آب شهر حل خواهد شد.

کاکاوند کمبود مخزن و فرسودگی شبکه و تاسیسات را در قالب دیگر مشکلات آب شرب کرمانشاه عنوان کرد و افزود: در تقسیم و توزیع آب در محلات مختلف شهر بحث بی‌عدالتی مطرح نیست، علت به حجم مخازن برمی‌گردد که در حال حاضر نصف شده در برخی از محلات به لحاظ بحث مدیریت مصرف و جلوگیری از ورود هوا به مخازن، وقتی مخازن نزدیک سطح کف‌شو می‌شوند، آن‌ها را می‌بندیم.

وی در ادامه با تأکید بر مبحث مهم صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: فعلا برنامه‌ای از پیش تعیین شده‌ای برای قطعی آب در روز نداریم، ولی مصرف آن با توجه به شرایط و تمامی هشدارها نه تنها کم نشده، بلکه ۱۲ درصد هم نسبت به سال گذشته در این ایام افزایش یافته است.

کاکاوند با بیان اینکه تمام ظرفیت آب کرمانشاه را وارد مدار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هفت حلقه چاه در تیرماه وارد مدار می‌شود، ۱۷ حلقه چاه هم وارد مدار شده که علاوه بر آن تعدادی چاه شهرداری و دیگر ادارات هم به زودی وارد مدار می‌شوند و در تلاشیم که عمده مشکلات تا پایان تیرماه برطرف شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: آب کرمانشاه افت فشار مصرف سد گاوشان وارد مدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا