Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:35:50 GMT

طرح تحول اجتماعی در مساجد زنجان می شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۲۵۳۷

طرح تحول اجتماعی در مساجد زنجان می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید احمدی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تبیین اسلام ناب محمدی برای رهبری زیست بوم تبلیغی کشور و برش‌های استانی به عنوان رویکرد سازمان مورد تاکید است، گفت: ۲۰۰ موسسه قرآنی و ۲۰ کانون فرهنگی تبلیغی در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۵۰ روستای استان زنجان روحانی مستقر داریم و از امکانات خانه عالم استفاده می‌کنند، اظهار کرد: ۷۰۰ هیئت مذهبی شاخص در مساجد و تکایا فعالیت دارند و یک هزار و ۳۰۰ مداح و شاعر آیینی در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مردمی سازی تبلیغ راهبرد اصلی سازمان است و باید تمام مردم به عنوان مبلغ دین فعالیت کنند، گفت: توسعه شبکه عقلانیت در جبهه انقلابی از دیگر برنامه های سازمان است که در تبیین اندیشه اسلامی در لایه های مختلف کاری نشده است و سعی خواهد شد تا در بین مردم تبیین عقلانیت انقلابی شود.

احمدی با بیان اینکه در طرح تحول اجتماعی مساجد تلاش شده که در کنار برنامه های روتین برنامه های شاخص دیگر را با محوریت امام جماعت داشته باشیم، افزود: این طرح از مساجد روستایی و در شهرها نیز از پایگاه های اجتماعی مساجد شروع شده است تعداد پایگاه های اجتماعی در استان هفت پایگاه است که تا پایان امسال به ۱۴ پایگاه افزایش می یابد.

وی گفت: مردمی سازی تبلیغ، توسعه شبکه عقلانیت در جبهه فرهنگی انقلاب، گفتمان سازی و جریان سازی در حوزه رسالت های سازمان از راهبردهای عمده است و در حوزه گفتمانی و تبیین اندیشه های انقلاب در لایه های مختلف جامعه، آن طور که باید کار نشده است و باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب محمدی برای راهبری زیست بوم تبلیغی کشور است، تاکید کرد: ایجاد جریان جدید فعالان قرآنی از برنامه‌های سازمان است و در بسیاری از موسسات قرآنی روخوانی و روان خوانی قرآن آموزش داده می‌شود.

احمدی با بیان اینکه جریان قرآنی کشور در تلاوت متمرکز است، ابراز داشت: به تبیین اندیشه تفسیری امام راحل ورود شده که محتوای انقلاب اسلامی در اندیشه‌های رهبران انقلاب تبلور کرده است.

وی با بیان اینکه زنان نقش اصلی خود در تبلیغ دین و الگوی سوم نه شرقی و نه غربی را اجرا خواهند کرد، افزود: امسال اعتبارات خوبی در حوزه بانوان پیش بینی شده و ۲۰ درصد افزایش دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هفت پایگاه اجتماعی در استان زنجان فعالیت می کند، گفت: امسال در شهرستان های ابهر، خرمدره و ماهنشان پایگاه اجتماعی تاسیس خواهیم کرد و تا پایان امسال به ۱۴ پایگاه افزایش می یابد.

احمدی با بیان اینکه مردمی سازی تبلیغ راهبرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: باید تمام مردم به عنوان مبلغ دین فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه عقلانیت در جبهه انقلابی از دیگر برنامه‌های سازمان است، افزود: در تبیین اندیشه اسلامی در لایه‌های مختلف کاری نشده و سعی می‌شود تا در بین مردم تبیین عقلانیت انقلابی شود و گفتمان سازی در عرصه‌های مختلف مورد توجه سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۸۰ درصد خانه های قرآنی با مدیربت بانوان اداره می شود، گفت: در رویکرد جدید در سطح ملی و استان ارتباط سازمان با دانشگاهیان افزایش یافته است.

احمدی به طراحی ۲۵ برنامه در استان زنجان اشاره کرد و افزود:اجرای طرح تحول اجتماعی مسجد محور یکی از این برنامه‌ها است و این برنامه باجدیت دنبال می شود.

کد خبر 5242641

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید احمدی سازمان تبلیغات اسلامی سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر کرمانشاه عکس استانها سیدابراهیم رئیسی نتایج شمارش آرا انتخابات شورای شهر و روستا گرگان بوشهر انتخابات ایلام دهه کرامت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تبیین اندیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان

قاسم غریب آبادی گفت: به منظور تحقق اهداف توافق نامه منعقده بین سازمان امور اجتماعی کشور و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برنامه متمرکز فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه کودکان محلات حاشیه نشین استان با رویکرد آموزشی، فرهنگی و هنری در محل زمین چمن مصنوعی جمعیت هلال احمر گلستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: این فضای شاد و متنوع با مشارکت هلال‌احمر، استانداری گلستان، دفتر تحول اجتماعی محلات حاشیه نشین، آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به تلاش دستگاه‌ها در جهت کم کردن آسیب‌های مناطق مستعد آسیب‌های اجتماعی افزود: در این برنامه بیش از ۲۰۰ دانش آموز از ۵ محله حاشیه نشین گرگان در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، کارگاه‌های نقاشی، کاردستی و بازی و سرگرمی همراه با نمایش طنز کودکانه در فضای بهاری محوطه چمن ستاد جمعیت هلال‌احمر گلستان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند