Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب زاده گفت: بیش از ۸۷ هزار دز واکسن ضد کرونا از آغاز واکسیناسیون در استان اردبیل تزریق شده است که ۶۵ هزار تزریق مربوط به نوبت اول است.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 18 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که بیشترین بستری مربوط به شهرستان اردبیل است و مجموع بیماران بستری شده به رقم 142 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 44 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 24 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: متاسفانه طی همین مدت یک بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و تاکنون از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل 1831 نفر فوت شده اند.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل و خلخال به رنگ نارنجی و شهرستان های گرمی، پارس آباد، نمین، بیله سوار، سرعین، کوثر، اصلاندوز، نیر و مشگین شهر در وضعیت رنگ زرد قرار گرفت.

 

وی اعلام داشت: بیش از 87 هزار دز واکسن ضد کرونا از آغاز واکسیناسیون در استان اردبیل تزریق شده است که 65 هزار تزریق مربوط به نوبت اول است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: خانواده ها باید مراقب تجمع و دورهمی های شبانه باشند زیرا این محافل موجب آلودگی همه افراد خانواده به بیماری کرونا می شود.

 

وی با بیان این مطلب که خطر کرونای جهش یافته جدی است و مردم مراقبت های بهداشتی را افزایش دهند، بیان کرد: شهروندان همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمدها و ترددهای بی مورد داشته باشند.

 

حبیب زاده اظهار داشت: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: تزریق واکسن کرونا کرونا را شکست میدهیم آمار مبتلایان به کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اردبیل استان اردبیل حبیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با تلاش‌های همکاران بیش از ۷ هزار بیمار قطعی مبتلا به فشار خون بالاو بیش از ۵ هزار بیمار قطعی مبتلابه دیابت درسال ۱۴۰۲ در جمعیت زیر پوشش دانشگاه شناسایی شد.

دکتر زهرا دستجردی با اشاره به این که بخش عظیمی از این بیماران در طول اجرای پویش ملی سلامت شناسایی و مراقبت شده اند، گفت: همزمان با اجرای پویش ملی سلامت از بیستم آبان ماه لغایت سی ام دی ماه، بیش از۴ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و بیش از دو هزار و ۸۰۰ بیمارمشکوک به دیابت، شناسایی و برای تایید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده اند.

وی گفت: همچنین در این پویش بیش از ۶۷ هزارنفر در مرحله پیش فشار خون بالا و بیش از ۲۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند که پس از پیگیری، مراقبت و ارجاع مجدد به پزشک، تعداد ۳۹۵ نفر بیمار قطعی فشارخون بالا دوهزارو ۵۱ نفر بیمار قطعی دیابت شناخته شده وپس از ثبت بیماری، تحت درمان دارویی و غیر دارویی قرار گرفته اند.

دکتر زهرا دستجردی افزود: در بیماری‌های مزمن، بهترین مدیر در کنترل بیماری خود فرد است؛ همه افراد باید مقادیر طبیعی و غیر طبیعی فشار خون و قندخون خود را بدانند تا برای مراقبت از خود توانمند بوده و در صورت افزایش فشار خون و قندخون پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • کنایه حسام الدین آشنا به فعال شدن مجدد گشت ارشاد /آذری جهرمی: تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد