Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مراکز داوری و میانجی‌ گری خانه‌های صنعت و معدن استان کرمان گشایش یافتند.

به گزارش ایسنا، "مهدی تقی‌زاده" معاون قضائی در امور شورای حل اختلاف استان کرمان در حاشیه آیین افتتاح این مرکز گفت: این مرکز از فردا در کرمان کار خود را آغاز می کند و امیدواریم این مرکز با داوری های که انجام می دهد، بتواند قدم‌های مثبتی در جهت کاهش تراکم پرونده های دادگستری بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محل استقرار این مرکز را در ساختمان خانه صنعت و معدن استان کرمان اعلام کرد و افزود: فعالان اقتصادی اگر یکی از بندهای قراردادشان بحث داوری باشد، می‌توانند برای حل اختلاف به این مراکز مراجعه کنند.

معاون قضائی در امور شورای حل اختلاف استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان های استان کرمان مرکز داوری تشکیل شده است، بیان کرد: داوران آموزش های لازم را خواهند دید و در استان کرمان تقریبا ۴۰ مرکز داوری تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، "جلیل کاربخش ‌راوری" رئیس خانه صنعت و معدن تجارت استان کرمان نیز در حاشیه این آیین گفت: در اتاق بازرگانی پیش از این مراکز داوری وجود داشته و به پرونده‌هایی که در قرارداد آنها ارجاع به داوری ذکر شده باشد، رسیدگی می کند.

وی با اشاره به اینکه همه فعالان اقتصادی می‌توانند برای حل اختلاف به مراکز داوری مراجعه کنند اظهار کرد: در هر جلسه داوری حداقل سه نفر از داوران برای حل فصل و مشکلات فعالین اقتصادی حضور دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن تجارت استان کرمان با بیان اینکه فعالین اقتصادی برای بهره مندی از مراکز داوری الزاما نباید عضو خانه صنعت و معدن باشند، تصریح کرد: راه‌اندازی این مراکز کمک موثری در راستای بهبود فضای کسب و کار می کنند و قانون‌گذار در ماده ۲۹ بهبود فضای کسب و کار تشکیل دادگاه‌های ویژه تجاری را هم پیشنهاد کرده که استان کرمان در این حوزه نیز پیشتاز بوده است.

به گزارش ایسنا، "سیدحسین معین‌ زاده میرحسینی" رئیس کانون داوری دادگستری استان کرمان نیز در حاشیه این آیین گفت: در کشور ما از قدیم در قوانین مسئله داوری پیش‌ بینی شده و مراکزی برای این منظور در نظر گرفته شده بود اما متاسفانه جامعه ما شناختی در مورد داوری نداشت.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با توجه به سند تحول قضایی مقرر شد روش‌های جایگزین قضائی ابداع و در جامعه ترویج شود اظهار کرد: یکی از روش‌هایی که در جامعه ما سابقه دیرینه داشته، می‌تواند به عنوان دادرسی خصوصی مطرح باشد، بار زیادی را از روی شانه‌های دستگاه قضا برداشته و سبب ارتقای کیفی دستگاه قضا شود، داوری و میانجی‌گری و روش‌های جایگزین است.

رئیس کانون داوری دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در این حوزه پیشتاز بوده است افزود: در استان کرمان از سال گذشته کار تشکیل کانون داوری دادگستری استان آغاز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی کرمان داوری خانه صنعت و معدن استان کرمان مراکز داوری حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟