Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به بهره برداری از سه میدانگاه امیرکبیر، خورشید و ارامنه دولاب گفت: تلاش می‌شود که با سرعت دو میدانگاه دیگر در منطقه ۱۰ و ۱۸ در همین دوره مدیریت شهری به بهره برداری برسد.

به گزارش ایسنا کاوه حاجی علی اکبری در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب اظهارکرد: این پروژه صرفاً یک میدانگاه نیست که به صورت منفرد و مجزا عمل کند بلکه زنجیره‌ای از فضاهای فرهنگی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیابان ۱۷ شهریور از روی تونل امیرکبیر آغاز می‌شود و میدانگاه امیرکبیر را شکل می‌دهد سپس با گذر از خیابان کرمان به مجموعه آرامستان‌های دولاب منتهی می‌شود. نزدیک به ۲۵ سال از روند تعریض خیابان کرمان می‌گذرد؛ تعریضی که هیچ وقت قرار نبود به نتیجه برسد. در نهایت این طرح تعریض در کمیسیون ماده ۵ حذف شد تا شهروندان بیش از دو دهه به تعیین تکلیف و یک آرامش ضمنی برسند.

حاجی علی اکبری در ادامه گفت: با عدم تعریض خیابان کرمان، در هزینه‌های مدیریت شهری صرفه جویی شد و احتمال آسیب رسیدن به آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی از بین رفت.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران اگر تعریض خیابان کرمان اتفاق می‌افتاد بخشی از شمال مجموعه آرامستان‌های دولاب در اجرای طرح تعریض از بین می‌رفت.

وی با بیان اینکه هرچند فضاهای شهری کالبد ارزشمند و با کیفیتی داشته باشند اما تا زمانی‌که فعالیت در آن‌ها وجود نداشته باشد، هدف اصلی خود را محقق نمی‌کنند، اظهارکرد: فعالیت روح فضای شهری است و هر فضای شهری با فعالیت‌هایی که در آن رخ می‌دهد، تعریف می‌شود. باید امکان فعالیت و حضور برای تمامی گروه‌های سنی در تمامی ساعات شبانه در فضاهای شهری وجود داشته باشد.

به گزارش سایت شهر مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران ضمن اشاره به بهره برداری از میدانگاه و مجموعه آرامستان‌های ارامنه دولاب اظهارکرد: این سومین میدانگاه از پنج میدانگاهی است که در برنامه مصوب شورای اسلامی شهر تهران تعهد به اجرای آن داشتیم. تاکنون سه میدانگاه امیرکبیر، خورشید و ارامنه دولاب به بهره برداری رسیده است همچنین تلاش می‌شود که با سرعت دو میدانگاه دیگر در منطقه ۱۰ و ۱۸ در همین دوره مدیریت شهری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران آرامستان دولاب میدان گاه مجموعه آرامستان بهره برداری بهره برداری ارامنه دولاب خیابان کرمان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش صندوق توسعه و احیاء برای مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهاب طلایی شکری، مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی در جلسه مشترک با قائم‌ مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و مدیران کل این معاونت به ارائه گزارشی از حضور یک ساله خود در این صندوق پرداخت و گفت: امسال هدف‌گذاری ما، واگذاری نزدیک به ۱۰۰ بنا برای مرمت و بهره‌برداری است.

وی بر انجام برنامه‌های مشترک میان صندوق و معاونت میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت که صندوق توسعه و احیاء، بازوی اجرایی این معاونت در حوزه‌های مرمت و احیاء است.

طلایی با تأکید بر ایجاد شرایط مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آثار تاریخی گفت: ابنیه تاریخی حتی آثار ثبت جهانی به تنهایی نمی‌تواند سرمایه‌گذار را برای حضور در این حوزه مجاب کند. به بیان دیگر، سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، پرریسک است. ما این را می‌دانیم و به همین دلیل، رویکردمان در وهله نخست احیاست، نه درآمدزایی.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های صندوق در چارچوب تفسیر دقیق قانون است.

در ادامه این جلسه، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور ضمن تشکر از تلاش‌های و خدمات مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء و همکاران وی، از توسعه همکاری‌ها میان صندوق و معاونت میراث فرهنگی قدردانی کرد.

دارابی تاکید کرد: برنامه‌ها و اقدامات صندوق با حفظ مرجعیت معاونت میراث فرهنگی و در عین حال، تسهیل و تفویض اختیار و تمرکززدایی در امور دنبال شود.

در بخش دیگری از این جلسه که امروز - یکشنبه ۲۶ فروردین - در معاونت میراث فرهنگی برگزار شد، مدیران ادارات کل این معاونت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • تکمیل طرح ملی جی نَف تا پایان دولت سیزدهم
  • تلاش صندوق توسعه و احیاء برای مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد
  • ◄ اتصال قراملک به بازار تبریز با بهره برداری از خط ۲ متروی تبریز
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیشرفت حدود ۲۴ درصدی کارخانه آهن اسفنجی بافق/تلاش برای بهره برداری زودتر از موعد مقرر
  • حل مشکلات شهری با تلاش جهادگران هلال احمر در تبریز