Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی تقی‌زاده ظهر امروز در حاشیه افتتاح دفاتر  تخصصی داوری سازمان صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به‌صورت همزمان با سراسر کشور دفاتر تخصصی داوری سازمان صنعت، معدن و تجارت در کرمان افتتاح شد.

‌معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کرمان با اشاره به اینکه محل استقرار دفتر مرکز داوری سازمان صمت در خانه صنعت و معدن استان قرار دارد، عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح این مرکز از تراکم پرونده‌های ارجاعی به دادگستری کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی‌زاده با اشاره به اینکه در کرمان بالای ۴۰ مرکز داوری در کل استان تشکیل شده است، بیان داشت: افرادی که در زمینه صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارند، در صورتی که در یکی از بندهای قرارداد خود سازمان داوری را قرار دهند، در صورت بروز اختلاف می‌توانند به سازمان داوری صمت مراجعه و مشکل خود را حل کنند.

در ادامه این نشست جلیل کاربخش راوری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: در راستای طرح تحول قضایی، ریاست قوه قضائیه دستور اجرایی و توسعه مرکز داوری را داشته‌اند و در همین راستا این مرکز امروز افتتاح شد و فعالان اقتصادی می‌توانند از این مرکز استفاده کنند.

کاربخش با اشاره به اینکه این مراکز به بهبود فضای کسب و کار می‌توانند کمک شایانی کنند، گفت: قانون‌گذار در ماده ۲۹ کسب و کار، تشکیل دادگاه‌های تجاری را توصیه کرده و استان کرمان در این زمینه پیشتاز بوده و مدیرکل دادگستری استان کرمان طی دو یکسال گذشته این دادگاه‌ها را تشکیل داده‌ است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: همه فعالان اقتصادی می‌توانند از مرکز داوری استفاده کنند و نیاز نیست حتما عضو خانه صنعت و معدن استان باشند و همه فعالان اقتصادی در صورت بروز مشکل می‌توانند به خانه صنعت و معدن مراجعه و از این خدمات استفاده کند.

وی عنوان کرد: هیأت داوری متشکل از یک نفر قاضی بازنشسته  یا باتجربه که تسلط کامل به مسائل حقوقی دارد و یک نفر از معتمدین فعال اقتصادی  مورد وثوق طرفین و یک نفر کارشناس حسابداری است.

سیدحسین معین‌زاده میرحسینی رئیس کانون داوری دادگستری استان کرمان در ادامه این جلسه اظهار داشت: در کشور از قدیم داوری در قانون پیش‌بینی شده بود و مراجعی برای این امر وجود داشت، اما جامعه ما شناخت دقیقی در زمینه داوری نداشت.

معین‌زاده میرحسینی بیان کرد: در استان کرمان از سال گذشته به همت معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمان کار تشکیل کانون داوری دادگستری استان شروع شد و در  اردیبهشت‌ماه سال جاری  این کانون به بهره‌برداری رسید و استان کرمان در این زمینه جزء استان‌های پیشتاز کشور است.

رئیس کانون داوری دادگستری استان کرمان ابراز داشت: کانون داوری دادگستری استان یک نهاد مردمی و مستقل است که با تعامل با دستگاه قضایی توانست تاسیس شود تا به فعالیت و مراکز اقتصادی کمک کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مرکز تخصصی داوری سازمان صمت کرمان خانه صنعت و معدن کانون داوری دادگستری استان دادگستری استان کرمان استان کرمان داوری سازمان معدن و تجارت مرکز داوری خانه صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

محمدرضا جمالعباسی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: ۲ هزار و ۵۴۳ بازرسی سال گذشته از اصناف محلات انجام شد و ۲۷۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸۶ گشت مشترک در قالب ۳۷۱ بازرسی با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی محلات انجام شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات بیان کرد: ۱۱۰ بازرسی مشترک و مستقل قاچاق کالا از واحدهای دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی شهرستان در سال گذشته انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • بررسی ظرفیت‌های ِصداوسیمای کرمان برای اجرایِ طرحِ مولدسازی