Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@22:59:42 GMT

رایانه‌های کوانتومی کم حجم در راه است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۳۳۸۰

رایانه‌های کوانتومی کم حجم در راه است

رایانه‌های کوانتومی معمولاً فضای زیادی اشغال می‌کنند. پژوهشگران با استفاده از فناوری‌های جدید در تلاش هستند تا رایانه‌های کوانتومی کم حجم تولید کنند و به موفقیت‌هایی نیز رسیده‌اند.

نصب رایانه‌های کوانتومی نیازمند استفاده از سالن‌های بزرگ و ابزار پیچیده است. اما حالا فناوری جدیدی به کار گرفته شده که نتیجه آن ساخت یک رایانه کوانتومی جدید است که تا بدان حد کوچک است که تنها به اندازه یک کمد در یک اتاق فضا اشغال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران دانشگاه اینزبرگ اتریش با پشتیبانی مالی اتحادیه اروپا و در قالب طرحی ۱۰ میلیون یورویی به نام AQTION موفق به تولید رایانه کوانتومی شده‌اند که در دو قفسه سرور ۱۹ اینچی جای می‌گیرد. همچنین اتصال این رایانه به برق نیز پیچیدگی چندانی ندارد.

رایانه‌های کوانتومی عادی معمولاً در فضاهای آزمایشگاهی به وسعت ۳۰ تا ۵۰ متر مربع نصب می‌شوند. در این رایانه‌ها از یون‌ها که اتم‌هایی تک بار هستند به عنوان کیوبیت استفاده می‌شود و اطلاعات کوانتومی به صورت رمزگذاری شده در این یون‌ها ذخیره می‌شود و در قالب پالس های لیزری کنترل و مدیریت می‌شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رایانه های کوانتومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به افتتاح کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان اشاره و بیان کرد: یکی از موضوعاتی مهمی که آحاد مردم به صورت نیاز روزانه با آن در ارتباط هستند، نان مصرفی است که توجه به سلامت و کیفیت آن در ابعاد مختلفی اثرگذار است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به بُعد سلامت و کیفیت نان افزود: نان بی کیفیت و ناسالم در دراز مدت سبب ایجاد بیماری‌ها و تحمیل هزینه‌های گزاف درمانی برای مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از آرد کامل برای تولید نان به عنوان یک جایگزین مغذی و مفید برای آرد تصفیه شده محسوب شده که مزایای سلامتی فراوانی دارد. محتوای بالای فیبر، ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی آن، این محصول غذایی را به یک مکمل ارزشمند برای یک رژیم غذایی متعادل تبدیل کرده است.

راضی جلالی با تاکید بر لزوم تولید نان با آرد کامل در راستای افزایش کیفیت آن در خوزستان گفت: پذیرش این واقعیت که نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست، موجب افزایش تلاش برای ارتقا و بهبود کیفیت نان خواهد شد و باید در این راستا برنامه‌ریزی و هدف گذاری دقیق انجام شود.

وی در ادامه کیفیت آب، کیفیت فرآوری خمیر، نیروی انسانی و فاکتورهای محیطی را از عوامل مؤثر تأثیرگذار بر کیفیت نان دانست و افزود: کیفیت فعلی نان نشان می‌دهد که آموزش نیروی کار به روش قدیمی استاد و شاگردی ثابت کرده که چنین مدلی صد در صد موفق نبوده است، در این راستا استفاده از فناوری‌های نوین، روش‌ها، تکنیک‌ها و مدل‌های جدید برای آموزش نیروی کار باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: همکاری، انسجام و تلفیق مجموعه‌های غله، پارک علم و فناوری، سازمان فنی و حرفه‌ای و بویژه بخش خصوصی توانمند و موفق می‌تواند در آموزش روش‌های نوین مهارت آموزی در این حوزه اثرگذار باشد.

کد خبر 6081821

دیگر خبرها

  • نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • ببینید | «چرخ» علم دوباره می‌پرخد
  • فصل جدید «چرخ»، آماده پخش از شبکه چهار سیما
  • فصل جدید برنامه «چرخ» در راه آنتن شبکه چهار
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری