Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه ارتباطات روستایی و اتصال بسیاری از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار علاوه بر رونق کسب‌وکار‌های بومی زمینه شکل‌گیری و رشد صنعت گردشگری در این مناطق را نیز فراهم کرده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنجاه و چهارمین قسمت از ویدیو‌های «ایران هوشمند» نقش توسعه ارتباطات روستایی در شکل‌گیری و رونق گردشگری در روستا‌های کشور را مورد بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تاکنون توانسته است نزدیک به ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که تلاش می‌شود این عدد تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف از قبیل آموزش، سلامت، کشاورزی، گردشگری، توانمندسازی زنان و اقشار کم‌درآمد و رونق کسب‌وکار‌های محلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته، ازجمله اهداف توسعه ارتباطات در مناطق روستایی است.

اتصال اکثر روستا‌های کشور به شبکه ارتباطی یعنی بهره‌مندی ساکنان آن از خدمات الکترونیکی و امکان برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با مردم دیگر نقاط کشور باهدف کاهش شکاف دیجیتالی که همین امر نیز باعث رونق کسب‌وکار‌های محلی و جذب گردشگران در مناطق و مقاصد گردشگری شده است.

روستای ده‌جلال در استان زنجان ازجمله این روستا‌ها است که ظرفیت‌های دیده نشدهٔ گردشگری در آن به یمن توسعه ارتباطات پایدار و اینترنت پرسرعت روستایی کشف شده است.     بیشتر بخوانید: آغاز بهره برداری از مرکز خدمات ارتباطی بین الملل شهید فخری زاده

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی فناوری اطلاعات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی فناوری اطلاعات توسعه ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری

بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: در این جلسه از کمیسیون که مدیرکل اداره میراث فرهنگی حضور داشت خواهان برگزاری شب‌های فرهنگی یزد در موزه تهران شد.

وی افزود: در حوزه خواهر خوانده‌ها نیز اداره کل میراث فرهنگی برای همکاری با هدف بهبود ارتباط خواهرخوانده ها، اعلام آمادگی کرد.

حقیرالسادات ادامه داد: یزد به عنوان یکی از مقاصد اصلی کشور و تنها شهر میراث جهانی ایران، اهمیت بسیاری دارد و باید به ظرفیت گردشگری داخلی آن نیز توسط ارگان‌های مربوطه توجه شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: همچنین در این جلسه همکاری میراث فرهنگی و شهرداری درخصوص ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی نیز مطرح شد تا با این اقدام بافت تاریخی از خطر‌های احتمالی حفظ گردد.

حقیرالسادات در پایان گفت: خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با مشارکت نهاد‌ها و حمایت از بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • ماموریت چندگانه برای برقراری امنیت پایدار
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است
  • ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند
  • تقویت ارتباطات سیار در مناطق روستایی و شهری خوزستان