Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نوجوان ۱۳ ساله حاجی‌آبادی دچار عقرب‌گزیدگی شد و به دلیل تاخیر در مراجعه به مرکز درمانی جان خود را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ اظهار کرد: شب گذشته نیش عقرب باعث مرگ پسری  از اهالی روستای شاهرود از توابع بخش فارغان شهرستان حاجی آباد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۵ صبح روز گذشته (یکم تیرماه) فردی ۱۳ ساله دچار عقرب گزیدگی می شود که خانواده ، ایشان را ساعت ۱۳:۳۰ به درمانگاه بخش فارغان نزد پزشک برده و توسط پزشک تورم بافت بدنی و گزش تایید می شود.

نوروزیان با بیان اینکه بلافاصله با دستور پزشک معالج آمبولانس هماهنگ می شود که این نوجوان را به بیمارستان شهرستان حاجی آباد انتقال دهند، از ممانعت خانواده خبر داد و افزود: خانواده متوفی تاکید می کنند که نیاز نیست و خودمان فرزندمان را به بیمارستان شهرستان حاجی آباد منتقل می کنیم.

وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی مرکز بهداشت فارغان تا بیمارستان شهرستان حاجی آباد ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بیشتر نیست، ادامه داد: ساعت حضور بیمار در مرکز بیمارستان شهرستان حاج آباد ۱۵:۳۰ دقیقه گزارش شده است که طول کشیدن فرآیند زمانی حال این نوجوان عقرب گزیده را بدتر کرده و با مشاهده خون در ادرار نشان از اثر سم در بدن وی بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: کادر درمانی بیمارستان حاجی آباد اقدامات لازم را انجام و برای مداوای بیشتر، فرد را به بیمارستان کودکان بندرعباس انتقال می دهند که متاسفانه با توجه به عدم رعایت ساعات مفید حضور پس از گزش، این نوجوان حاجی آّبادی ساعت ۸ شامگاه گذشته قربانی می شود.

نوروزیان فرصت طلایی پس از گزش جانوران سمی را نهایتا ۴ ساعت عنوان کرد و گفت: در این فرصت طلایی می توان اقدامات موثر و نجات جان انسان را به خوبی انجام داد.

وی همچنین در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون عدم امکانات لازم مواجهه با گزش در درمانگاه بخش فارغان شهرستان حاجی آباد، اظهار کرد:  علی رغم دستورالعمل ها امکانات مواجهه با گزش به تمام مراکز بهداشتی و درمانی دور دست و مناطق صعب العبوری که پزشک معالج دارند داده شده است و مراکزی که فاصله کمتر از یک ساعت تا مرکز شهرستان دارند، در اختیار بیمارستان همان شهرستان قرار داده ایم که در صورت رعایت فاصله زمانی گزش تا مراجعه، مشکلی برای جان افراد پیش نخواهد آمد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: علی رغم توصیه ها و آموزشهای لازم، اما متاسفانه همچنان شاهد مرگ بیماران به دلیل مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیمارستان شهرستان شهرستان حاجی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی نوجوان ۱۲ ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ کیومرث کشوری گفت: بدنبال مراجعه شهروندی به پلیس آگاهی این شهرستان مبنی بر ربایش پسر ۱۲ ساله‌اش بلافاصله تیم‌هایی از پلیس وارد عمل شدند.
ماموران پلیس با بررسی دقیق اظهارات خانواده فرد ربوده شده و انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی، مخفیگاه و هویت متهم را در یکی از مناطق این شهرستان شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام شدند.
فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه فرد گروگانگیر از اراذل و اوباش و دارای سوابق متعدد از جمله چندین فقره انواع سرقت، زورگیری بوده است، افزود: یگان‌های عملیاتی و تخصصی پلیس فرد ربوده شده را صحیح و سالم آزاد و به آغوش خانواده بازگرداندند.

دیگر خبرها

  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • رهایی نوجوان ۱۲ ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • ۴۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در محور حاجی آباد-بندرعباس کشف شد
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد