Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:49:34 GMT

۳۵۰ کلاس به فضای آموزشی کردستان اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۳۷۴۹

۳۵۰ کلاس به فضای آموزشی کردستان اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: آموزش و پرورش در کنار امور زیربنایی با پشتیبانی و تلاش همکاران در سطح استان توانسته در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی هم پیشتاز باشد.

وی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه در سال 99 به شدت با موضوع و چالش بیماری کرونا مواجه بودیم اما موفقیت‌های خوبی را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: کردستان پیشتاز در اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه آموزش و پرورش است و توانسته در المپیادهای علمی رتبه‌های خوبی بدست آورد.

قربانی با بیان اینکه در دو سال گذشته 98 نفر جمعیت دانش‌آموزی استان در المپیادها و جشنواره‌های مختلف حائز رتبه شدند، گفت: این میزان با رشد 3 برابری در سال گذشته به 243 نفر رسید.

وی اضافه کرد: در طرح پرسش ریاست جمهوری هم استان کردستان توانست رتبه عالی و برتر کشور را به دست آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه به موضوع مشکل مسکن فرهنگیان هم گریزی زد و گفت: در این راستا سال گذشته جلساتی برگزار شد، اما به جز این جلسات شاهد اتفاق عملی نبودیم و این مشکلات کماکان ادامه دارد.

قربانی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه آموزش و پرورش در استان ضروری است، گفت: با مشکلات زیرساختی در حوزه مدارس مواجه هستیم که امیدواریم هرچه زودتر و تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید شاهد رفع این مشکلات باشیم.

قربانی اذعان کرد: احداث ۳۵۰ کلاس در قالب تفاهم‌نامه‌ای فی مابین استانداری و سازمان نوسازی کشور در دستور کار قرار گرفته است که تا این لحظه کار احداث ۸۶ کلاس آن شروع شده است‌.‌

وی گفت: ۶۰ درصد اعتبار احداث این تعداد کلاس باید از محل اعتبارات استانی تامین و مابقی از سوی سازمان نوسازی کشور تامین می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش کردستان دانش آموز سنندج آموزش و پرورش استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد حبیبی نیا عصر شنبه در جمع خبرنگار مهر اظهار کرد: رویداد «الف تا» با هدف شناسایی، ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب و همچنین انتشار آن‌ها در حال برگزاری است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: نظر به استقبال گسترده از رویداد «الف تا»، مهلت ثبت تجربیات تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده است.

مشاور راهبری تحول مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: یکی از خلأهای موجود در نظام آموزشی، بحث گفتمان سازی مقوله تحول بوده است.

حبیبی نیا ادامه داد: در راستای گفتمان سازی تحولی، نیز یکی از موضوعات مهم، ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاری تجارب تحولی است.

وی خاطر نشان ساخت: بدین سبب رویداد بین المللی «الف تا» برای ایجاد بستر لازم در جهت تحول در نظام تعلیم و تربیت پا به عرصه وجود گذاشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر به تشریح اهداف این رویداد بین المللی پرداخت و اظهار کرد: این رویداد بین المللی با سه هدف الگو سازی و قله سازی، به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای و امیدآفرینی در نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود، با توجه به وحدت بخشی جشنواره‌های معلمان و مدیران واحدهای آموزشی مانند؛ الگوها و روش‌های تدریس، تجارب برتر تربیتی و جشنواره‌های یاددهی - یادگیری در وزارت آموزش و پرورش، تمامی همکاران فرهنگی می‌توانند تجارب خود را حول هر یک از محورها در وبگاه «الف تا» ثبت کنند.

کد خبر 6083856

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود
  • ۳۸۰۰ معلم کلاس ابتدایی در اصفهان ارزیابی می‌شوند
  • فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد