Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه‌هایی درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صادر و در آن به فعال شدن کمیته‌های استانی هدایت تحصیلی از ۱۰ تیرماه تا زمان اتمام هدایت تحصیلی اشاره کرده است.

به گزارش ایمنا، در اطلاعیه شماره ۷ به وضعیت شیوع بیماری کرونا اشاره و تاکید شده است که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این بارهاز طریق شبکه شاد و سامانه همگام و پایگاه اطلاع رسانی ویژه هدایت تحصیلی ( ht.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

medu.ir ) انجام خواهد شد.

در ادامه آمده است که مهم‌ترین انتظارات از استان‌ها در فرایند اجرای هدایت تحصیلی به این. شرح است:

۱- فعال شدن کمیته هدایت تحصیلی استان / شهرستان / منطقه / ناحیه / مدرسه از تاریخ ۱۰ تیرماه تا پایان زمان هدایت تحصیلی دانش آموزان

۲- حضور فعال مدیران، معاونین و مشاوران مدارس متوسطه اول در واحدهای آموزشی (از زمان انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم دانش آموزان تا پایان صدور فرم‌های هدایت تحصیلی ۶ و ۷)

٣- حضور فعال مدیران، معاونین، مشاوران، دانش آموزان و اولیا در سامانه شاد و پورتال همگام جهت دریافت اخبار، اطلاعیه‌ها، قوانین و بخشنامه‌های مربوط به هدایت تحصیلی

۴- حضور دائمی و فعال تمامی مشاوران هسته‌ها و مراکز مشاوره سراسر کشور جهت ارائه خدمات مشورتی در زمان انجام هدایت تحصیلی

همچنین تاکید شده است برای مدارس فاقد مشاور نیز تدابیر لازم جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای و مشورتی تحصیلی دیده شود.

در اطلاعیه شماره ۸ هدایت تحصیلی به نحوه انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم به پورتال همگام از سوی مدیران اشاره شده است:

۱- مدیران مدارس پس از صدور کارنامه دانش آموزان پایه نهم و مهلت قانونی برای اعتراضات احتمالی، ابتدا نمرات پایه نهم را در سامانه سیدا ثبت و نسبت به اجرای گزینه ارسال به سیستم دانا اقدام کنند.

۲- همانند سنوات قبل نسبت به ارسال نمرات پایه‌های هفتم، هشتم و نهم از سیستم دانا به همگام اقدام کنند.

٣- مدیران مدارس پس از انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم دانش آموزان از سیستم دانا به پورتال همگام، در پورتال همگام در ماژول هدایت تحصیلی دکمه تأیید نمرات را ارسال کنند. چنانچه امکان انتقال نمرات بعضی از دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله انتقالی، اتباع، تکرار پایه و… وجود نداشته باشد، ضرورت دارد مدیران مدارس، سریعاً مشکل را از طریق فناوری منطقه حل کرده و سپس نسبت به انتقال نمرات دانش آموزان اقدام کنند.

۴- مدیران آموزش و پرورش مناطق پس از اطمینان از دریافت نمرات دانش آموزان تمامی مدارس منطقه، اقدام به تأیید نهایی جهت محاسبه نمون برگ‌های هدایت تحصیلی کنند.

نکته مهم: در هر صورت تمامی فرایندهای فوق تا تاریخ ۱۲ تیر باید پایان پذیرد.

در اطلاعیه شماره ۹ هدایت تحصیلی نیز به نحوه انتقال نمرات دانش آموزان پایه نهم از سامانه سیدا به سامانه دانا اشاره شده و در آن آمده است که: همان طوری که مستحضرید برای ارائه سرویس هدایت تحصیلی، نمرات دانش آموز در پایه‌های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم مورد نیاز است.

از آنجایی که سوابق تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در سامانه سیدا ثبت شده است، ولی این سامانه فعلاً سوابق تحصیلی پایه‌های قبلی دانش آموزان را ندارد، لذا عملاً ارسال اطلاعات مورد نیاز از سامانه سیدا به سامانه همگام مطابق با سنوات گذشته امکان پذیر نیست.

از این رو برای تجمیع اطلاعات سه ساله دوره متوسطه و ارسال آن به سامانه همگام، تمهیداتی در سامانه سیدا پیش بینی شده است که مدارس دوره متوسطه اول دارای پایه نهم، قادر باشند تا این سوابق را به سیستم ویندوزی (دانا) دوره متوسطه اول ارسال و در آن سیستم تجمیع کرده و از آنجا به سامانه همگام ارسال کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 502720

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش اجرای هدایت تحصیلی انتخاب رشته دانش آموزان انتخاب رشته سامانه سیدا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هدایت تحصیلی سامانه همگام سامانه سیدا دانش آموزان نمرات پایه نمرات دانش هشتم و نهم پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است