Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@12:28:58 GMT

هایکو ماس: انتظار احیای برجام را داریم

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۳۹۱۹

هایکو ماس: انتظار احیای برجام را داریم

 

به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، هایکو ماس ، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود تاکید کرد که مذاکرات وین در خصوص پرونده هسته ای ایران همچنان با موانعی رو به رو است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا و برگزاری انتخابات در ایران انتظار داریم که برجام احیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم اخیرا در خصوص مذاکرات وین گفت: هیچ بعید نیست که دور آینده مذاکرات وین ، دور پایانی باشد. آنچه که در مورد مذاکرات وین باقی مانده است بیشتر از آن که احتیاج به مذاکره داشته باشد احتیاج به اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی تمامی طرف ها دارد و اگر تصمیمات سیاسی گرفته شود ، می توانیم امیدوارم باشیم که دور آینده مذاکرات ، دور پایانی باشد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 هایکو ماس احیای برجام وزیر خارجه آلمان شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

کد خبر 6084886 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟