Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیگیری سفارت ایران و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان و همکاری مقامات قضایی کشورمان، تعداد ۲۰ زندانی ایرانی در نقطه صفر مرزی آستارا به میهن انتقال یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در گفتگویی از انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی به داخل کشور خبر داد و گفت: با پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان و همکاری مقامات قضایی کشورمان، امروز چهارشنبه دوم تیرماه 1400 تعداد 20 زندانی ایرانی در مرحله بیست و هشتم اجرای موافقتنامه انتقال محکومین فی مابین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی آستارا به میهن انتقال یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 تن از این زندانیان از بانوان هستند که با انتقال آنان تنها 3 بانوی ایرانی در زندان باقی ماندند که تلاش برای انتقال آنان در مراحل بعد ادامه خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: حدود 200 زندانی ایرانی دیگر در جمهوری آذربایجان عمدتا به جرم حمل مواد مخدر یا ورود غیر مجاز وجود دارند که تلاش خواهیم کرد زمینه تخفیف مجازات، عفو یا انتقال آنان را به مناسبت های مختلف فراهم نماییم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان زندانی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت هر کشتی ایرانی در آب‌های فرا سرزمینی ارتشی مقتدر ایستاده است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دوم جلیل مقدم ضمن گرامیداشت روز ارتش، اظهار داشت: ارتش در بحبوحه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با ملت ایران هم صدا شد و به عنوان نخستین بازوی توانمند انقلاب در جهت تحقق اهداف نظام تلاش‌های بی‌شائبه‌ای انجام داد.

وی افزود: اول انقلاب در میان هیاهو و جنجالی که در کشور توسط دشمنان انقلاب، گروه‌های معاند، بدخواهان فتنه‌گران و بی‌بصیرت‌ها به پا شده بود برخی‌ها شعار انحلال ارتش را سر دادند.

مقدم عنوان کرد: حضرت امام (ره) با دوراندیشی و تدابیر حکیمانه‌ای که داشتند ارتش را امید ملت لقب دادند و در ۲۶ فرودین ۱۳۵۸ در پیامی تاریخی خطاب به ملت شریف ایران، روز ۲۹ فرودین ماه را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرده و در این روز از ارتشیان خواستند با ساز و برگ نظامی در مقابل مردم رژه برگزار کنند.

جانشین قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش عنوان‌کرد: مردم در ۲۹ فرودین ۱۳۵۸ ارتشیان جان بر کف را مورد عنایت و لطف خود قرار دادند.

وی ادامه داد: رزمندگان غیور ارتش در بزنگاه‌های حساس کشور نام نیکی از خود بر جای گذاشته‌اند و در شکل‌گیری، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و بعد از آن نقش پررنگ و بصیرانه ای از خود به ثبت رسانده‌اند.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در هرمزگان عنوان‌کرد: زمانی که سایر قوای رزم از آمادگی کافی برخوردار نبودند؛ ارتش در کردستان، ترکمن‌صحرا، هامون، سیستان و بلوچستان، اهواز و آذربایجان سنگ تمام گذاشت و آتش فتنه‌ها را یکی پس دیگری با تقدیم شهدای بسیاری خاموش کرد.

جلیل مقدم عنوان‌کرد: در زمانی که قدرت‌های جهان و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار بر تنور جنگ می‌دمیدند و رژیم بعث عراق جنگ طاقت‌فرسا را آغاز کرد، ارتشی‌های قهرمان ۸ سال رشادت به خرج دادند و با همراهی سایر نیروهای مسلح برگ زرین دیگری در کارنامه خود ثبت کردند.

جانشین قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: تقدیم ۴۸ هزار شهید در ارتش و هزاران بابایی، شیرودی، فلاحی، صیاد، فکوری، کشوری، آبشناسان و … بهای این ظفرمندی‌های ارتش بود.

امیر مقدم عنوان‌کرد: دفاع ۳۴ روزه تکاوران دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خرمشهر و معطل کردن ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث که آمده بود هفت روزه تهران را تصرف کند از دیگر افتخارات ارتش است، ارتش در آن روزها برای باز پس گیری پیکر یک دختر شهید ایرانی ۵ شهید تکاور را تقدیم کرد.

ارشد نظامی ارتش در هرمزگان در بخش دیگر سخنانش عنوان‌کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تولید تجهیزات خودکفا، در تولید علم پر توان، در فرهنگ و باور مکتبی درخشان و در روحیه فدای ملت شدن صادق است و بدون نگاه به دست‌های دشمنان روی پای خود ایستاده است.

وی بیان‌کرد: موشک‌های ایرانی اقتدارشان برای جهانیان مشخص شده است و جنگنده‌های ارتش با نام صاعقه طوفان بر سر دشمنان به پا می‌کنند و با نام کوثر آسمان امن‌مان را برای ملت تبرک می‌کنند.

جانشین قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش افزود: ناوهای تمام ایرانی همچون جماران، دنا و سهند در دور دست‌ها بر گرده امواج می‌کوبند و گوشزد می‌کنند که بایستی به احترام نام ایرانی آرام بگیرند و همین چند ماه قبل بود که ناوگروه ۸۶ رزمی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰ هزار کیلومتر را در اقیانوس‌ها طی کرد و تحیر همگان را برانگیخت.

وی ادامه داد: امروز حرکات ارتش اثر راهبردی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد چنانچه اگر امروز نفتکش‌های ایرانی تنها با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران حتی بدون اسکورت پیش چشمان ارتش آمریکا تا ونزوئلا پیش می‌روند از ترس نیروهای مسلح و ارتش است که می‌داند یک ارتش مقتدر پشت هر نفتکش و کشتی ایرانی ایستاده است و اگر لازم باشد در دور دست‌ها با دشمن مقابله خواهد کرد.

امیر مقدم تاکید کرد: اگر جنگنده هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند وارد حریم هوایی کشورمان شود علتش ناتوانی آن‌ها است و این قدرت و اقتدار نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان‌کرد: غرش موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در عملیات وعده صادق حاصل دوراندیشی امامین انقلاب است که موجب بازدارندگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است و نشان داد که عمق راهبردی نظام به چه میزان است.

کد خبر 6080853

دیگر خبرها

  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت
  • پشت هر کشتی ایرانی در آب‌های فرا سرزمینی ارتشی مقتدر ایستاده است
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه است
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • پیام تبریک رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش
  • امروز ارتش به نقطه اوج رسیده است
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی/ ماجرای قرص‌های داخل گچ پا چیست؟
  • ارتش نماد پرافتخار عزت و فداکاری در کشور است