Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:18:50 GMT

توانایی کسب سهمیه جهانی را داریم

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۴۱۱۵

توانایی کسب سهمیه جهانی را داریم

ایسنا/اصفهان مربی هندبال تیم ملی نوجوانان دختر کشورمان از شانس بزرگ جهانی شدن هندبال بانوان با توجه به قوانین جدید خبر داد.

فاطمه محمدخانی در گفت وگو با ایسنا در خصوص اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان دختر در رفسنجان، اظهار کرد: سال ۹۸ اردوهای بسیاری خوبی را پشت سر گذاشتیم که نتیجه آن را در عملکرد خوب بازیکنان در رقابت‌های لیگ و قهرمان کشوری مشاهده کردیم، بنابراین برگزاری اردوهای مستمر و منظم در بالا بردن کیفیت بازیکنان هندبال در سطح کشور تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعزام تیم ملی هندبال بزرگسالان به مسابقات آسیایی و شانس کسب سهمیه مسابقات جهانی، گفت: بعد از گذشت چهار سال که اعزامی در خصوص بانوان نداشتیم، این اقدام فدراسیون برای اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی که حکم مسابقات جهانی هندبال را دارد بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

مربی هندبال تیم ملی نوجوانان دختر کشورمان افزود: بی شک حضور در مسابقات برون مرزی و تقابل با تیم‌های دیگر می‌تواند در رشد تکنیک و بالا رفتن سطح انگیزه و روحیه بازیکنان تاثیر مثبت بگذارد، می‌بینید که بعد از اعلام خبر اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی بازیکنان ملی پوش چه روحیه خوبی گرفتند و حتی انگیزه در بین سایر هندبالیست‌ها بالا رفت که بتوانند خود را به تیم ملی برسانند.

محمدخانی اضافه کرد: امیدوارم این شرایط برای تیم‌های جوانان و نوجوانان نیز فراهم شود تا بتوانند در مسابقات برون مرزی شرکت کنند. کسب تجربه و پیشرفت این دو رده سنی می‌تواند در آینده برای تیم ملی بزرگسالان مفید واقع شود.

وی با اشاره به تیم‌های ژاپن، چین و قزاقستان، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات آسیایی که شهریورماه در کره‌جنوبی برگزار می‌شود، گفته شده از بین تیم‌های شرکت کننده شش تیم اول راهی مسابقات جهانی می‌شوند، بنابراین فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنیم و باتوجه به توانایی و پتانسیلی که در بازیکنان سراغ دارم این مسئله دور از دسترس نیست.

 مربی هندبال سپاهان در خصوص قراردادش با سپاهان گفت: هنوز مشخص نیست، فصل گذشته هدفمان قهرمانی بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و بدشانسی که در هفته اول درگیر آن شدیم شروع خوبی نداشتیم، اما در ادامه عملکرد تیم خوب بود و در نهایت در نیمه‌نهایی یک شکست داشتیم و بر سکوی سوم قرار گرفتیم.

محمدخانی افزود: هدف ما در سپاهان جوان‌گرایی بود، البته در کنار آن از چند بازیکن باتجربه نیز اضافه کردیم، سپاهان در تمام رده‌ها سرمایه‌گذاری خوبی کرده و در حال حاضر بازیکنان خوب و باکیفیتی از این تیم در تیم‌های ملی حضور دارند، در رده بزرگسالان ۱۰ بازیکن، رده جوانان چهار بازیکن و رده نوجوانان نیز چهار سهمیه در تیم‌های ملی داریم. امیدوارم سپاهان بتواند در فصل جدید به قهرمانی برسد؛ البته هنوز نمی‌توان در مورد وضعیت تیم‌ها و قهرمانی با قاطعیت صحبت کرد و باید دید تیم‌ها در گرفتن بازیکن چگونه عمل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی لیگ برتر هندبال بانوان سپاهان كره جنوبي تیم ملی هندبال بانوان مسابقات آسیایی مسابقات جهانی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در پنجمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، بانوان کشورمان در تپانچه ۲۵ متر در خط آتش ایستادند.

در پایان دور مقدماتی و مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت هانیه رستمیان با ۵۸۹ امتیاز در رده سوم ایستاد و راهی فینال شد.
زینب طوماری و گلنوش سبقت الهی نیز به ترتیب ۵۷۵ و ۵۶۷ را ثبت کردند.


فردا (چهارشنبه)، ۲۹ فروردین ماه و در روز ششم این مسابقات فینال تپانچه ۲۵ متر زنان برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

کد خبر 6080157

دیگر خبرها

  • پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود/ بازی کردن برابر صنعت نفت سخت است
  • تلاش الفتی برای کسب سهمیه المپیک/ ژیمناستیک شگفتی‌ساز می‌شود؟
  • داوران و ناظران هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان ایران
  • مورایس: نتایج بد سپاهان؟ شاید چون موهایم بلند است!
  • صادقی: فردا کیفیتمان را به سپاهان نشان خواهیم داد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • تیراندازی انتخابی المپیک؛ نوروزیان ششم شد
  • رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • نوروزیان ششم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان ششم شد