Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مقایسه بودجه ارزی وزارت امور خارجه در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که بودجه ارزی وزارت امور خارجه در نمایندگی‌های خارج از کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهشی ۱۰درصدی دارد. همچنین این میزان نسبت به سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ به ترتیب ۱۶ درصد و ۳۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا روابط عمومی وزارت امور خارجه در خصوص خبر مورخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با عنوان « خرج ارزی، وزارت امور خارجه را به صدر برد» توضیحاتی را برای آگاهی مخاطبان این خبرگزاری به شرح زیر  ارائه کرد :

-  مقایسه بودجه ارزی وزارت امور خارجه در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که بودجه ارزی وزارت امور خارجه در نمایندگیهای خارج از کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهشی ۱۰درصدی دارد. همچنین این میزان نسبت به سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ به ترتیب ۱۶ درصد و ۳۰ درصد کاهش داشته است.

-  توجه مخاطبان محترم را به این نکته جلب می‌کند که معادل ریالی بودجه ارزی وزارت امور خارجه در سال ۱۳۹۹ بر اساس نرخ برابری  ۱۲۰.۰۰۰ ریال در قانون بودجه تصویب گردیده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ نرخ برابری به  ۲۲۴.۰۰۰ ریال در قانون بودجه افزایش یافته و مورد محاسبه قرار گرفته است. بدین ترتیب در حالی که بودجه ریالی وزارت امور خارجه رشدی ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد، اما با توجه به ارزی بودن مصارف این وزارتخانه، نه تنها بودجه افزایش قابل ملاحظه ای نداشته بلکه کاهشی نیز بوده است.

-  در سال‌های اخیر و با افزایش محدودیت‌های ارزی کشور، وزارت امور خارجه در قالب اقدام‌هایی نظیر کاهش مبلغ فوق‌العاده اشتغال خارج از کشور، حذف و کاهش پست‌های غیرضروری در داخل نمایندگی‌ها، کاهش اعزام مأموران ثابت و موقت غیرضروری، کاهش مدت زمان مأموریت، بازگشت زودتر از موعد برخی از مأموران، اصلاح و بازنگری آیین‌نامه‌های مالی نمایندگی‌ها، اصلاح و بهبود فرایندهای مالی و مدیریتی و پشتیبانی نمایندگی‌ها و استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات سامانه‌های الکترونیکی جهت انجام فعالیت‌های جاری نمایندگی‌ها، اقدام‌هایی را برای کاهش هزینه‌های این وزارتخانه به انجام رسانده است.

در پایان تاکید می نماید، صرفه جوئی در هزینه های وزارت امور خارجه در سال جاری نیز مانند سالهای گذشته در دستور کار این وزارتخانه است .
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه ارزی وزارت خارجه ايران وزارت امور خارجه در سال خارج از کشور نمایندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب.س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد