Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@10:30:15 GMT

افتتاح چهار پروژه زیست محیطی شهری

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۴۳۸۵

افتتاح چهار پروژه زیست محیطی شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این مراسم که امروز و در ادامه طرح «قم در مسیر تحول» برگزار شد با آغاز عملیات اجرایی مرکز امحاء پسماندهای پزشکی همراه بود که این مرکز دارای ظرفیت امحای ۱۰ تُن پسماند در روز است.

برای اجرای این طرح که نخستین دستگاه با کاربری بی‌ خطرسازی پسماند پزشکی در کشور به شمار می‌ رود، حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است و از اهداف کلان آن می‌توان به بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستانی، حفظ محیط ‌زیست و کاهش آلودگی زمین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اما آغاز عملیات اجرایی سایت تخمیر کود کمپوست شهرداری نیز از دیگر برنامه های امروز بود که با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مدت هشت ماه اجرایی شده است.

این سایت در مساحت ۲۰ هزار مترمربع با اهدافی مانند ارتقای شاخص ‌های حفظ محیط‌ زیست و مدیریت شیرابه زباله ‌ها، ایجاد بستر مناسب برای اجرای فرآوری کود کمپوست به ‌صورت استاندارد و کاهش دفن پسماندهای شهری به بهره برداری می رسد.

همچنین آغاز ساخت خط دوم پردازش و تفکیک پسماند نیز از دیگر پروژه‌های محیط زیستی شهرداری قم بود که کلنگ ساخت آن امروز با حضور استاندار و شهردار قم و تعداد دیگری از مسؤولان شهر و استان به زمین زده شد.

این طرح بزرگ شهری با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی با هدف حفاظت بیشتر از محیط‌ زیست، مدیریت بهینه پسماندهای شهری، جداسازی پسماند ارزشمند، فرآوری پسماند آلی و ایجاد درآمد پایدار برای شهر،  جلوگیری از دفن بی‌ رویه زباله و در عین حال تولید کود کمپوست مرغوب اجرایی می‌ شود

این خط به صورت روزانه ظرفیت پردازش ۳۰۰ تن پسماند شهری و حذف دفن مستقیم پسماند را خواهد داشت و با عملیاتی شدن آن، دفن مستقیم پسماند شهری قم به روزانه کمتر از ۱۰۰ تن خواهد رسید، ضمن آن که برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می کند.

و اما رونمایی از سامانه نرم ‌افزار همیاران بازیافت با عنوان «زیپاک» نیز با اعتبار ۴۲ میلیون تومانی و برای یکپارچه‌ سازی و تمرکز تحویل پسماند در کنار برنامه ‌ریزی و ساماندهی هزینه کرد اعتبار ریالی همیاران و بهبود چرخه مدیریت پسماند از دیگر برنامه های امروز شهرداری قم بود.

از ویژگی ‌های بارز این پروژه می ‌توان به راه ‌اندازی داشبورد مدیریتی، راه ‌اندازی سیستم رتبه‌ بندی عوامل اجرایی، راه ‌اندازی سیستم انگیزشی( امتیاز بگیر، جایزه‌بگیر) و همچنین گزارش ‌گیری پویا از عملکرد همیاران، متصدیان و پیمانکاران اشاره کرد.

بر این اساس اعتبار عملیات اجرایی، افتتاح و بهره برداری این پروژه های محیط زیستی شهرداری قم بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است که با بهره برداری از آن ها، ۴۴ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

همچنین در بخش دیگری از مراسم امروز از دست اندرکاران فعال این پروژه های زیست محیطی شهری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست قم شهرداری افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)