Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، قاسم کاظمی اظهار کرد: ثبت نام اولیه این دوره تا پایان تیرماه سال جاری در حوزه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در همین راستا هنرمندان و تولیدکنندگان تقاضانامه مربوط را مطابق با دستورالعمل تکمیل و آثار هنری و اطلاعات مربوط به آنها را در قالب لوح فشرده توسط شخص هنرمند و یا تولیدکننده به معاونت صنایع دستی استان تا قبل از مهلت مقرر تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۲۹ اثر صنایع دستی استان در دوره گذشته که در سال ۹۸ برگزار شده بود موفق به اخذ نشان ملی شدند که تاکنون هنرمندان استان جمعاً موفق به دریافت ۹۴ نشان ملی و ۱۰ مهر اصالت جهانی شده‌اند.

کاظمی با اشاره به اینکه کمیته داوری نشان ملی مرغوبیت کالا هر دو سال یکبار برگزار می‌شود افزود: جلسه اولیه کمیته داوری نشان ملی مرغوبیت و انتخاب آثار برتر صنایع دستی استان با هماهنگی وزارتخانه و با حضور نماینده و کارشناسان مربوطه از وزارتخانه برگزار خواهد شد.

وی افزود: چهار معیار مواد اولیه بومی، قیمت متعارف، اصالت فرهنگی، نوآوری، قابلیت تولید انبوه و بازاریابی و دو پیش شرط احترام به ارزش‌های محیط در بکارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسئولیت اجتماعی تولیدکننده از موارد مهم در قضاوت داوران برای انتخاب بهترین اثر به شمار می‌روند و هنرمندان دارای نشان ملی مرغوبیت باید برای خلق و تولید آثار هنری خود معیارها و پیش شرط لازم را رعایت کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه افزود: متقاضیان می‌توانند برای ارائه آثار و تشکیل پرونده نشان مرغوبیت کالا حداکثر تا پایان تیر ماه به معاونت صنایع‌دستی و هنرهای استان مرکزی مراجعه کنند.

کد خبر 5242867

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک میراث فرهنگی نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر عکس استانها کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی نتایج شمارش آرا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان دهه کرامت انتخابات ایلام صنایع دستی استان مرکزی نشان ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم