Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان این مراسم از ۵۰ دستگاه پابند الکترونیک و تجهیزات مرتبط با آن نیز رونمایی شد تا در جهت مراقبت الکترونیکی از محکومین به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد.
رییس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این مراسم، با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دستگاه قضایی به ویژه شهید مظلوم حضرت آیت اللّه دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از همراهانش، به ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده زندانیان و لزوم بهره گیری از فناوری‌های نوین برای مراقبت از محکومین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی صالحی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیکی برای افراد واجد شرایط، ارتقای شاخص ها و مؤلفه های مرتبط با حقوق شهروندی است.
وی افزود: قانون گذار امکان استفاده از تجهیزات الکترونیکی جهت مراقبت از زندانیان در محدوده مکانی مشخصی را پیش بینی کرده و در ادامه اجرای این طرح در استان هرمزگان از امروز تعداد ۵۰ دستگاه پابند الکترونیک جدید به محکومان در شهر بندرعباس تخصیص داده شد.
 به گفته رییس شورای قضایی هرمزگان، این پابندهای الکترونیک در راستای استفاده محکومین واجد شرایط براساس نوع و  میزان محکومیت در محدوده شهری تعیین شده به تشخیص مقام قضایی، نصب و فعال خواهند شد.
صالحی با اعلام اینکه هدف دستگاه قضایی در دوره تحول، صرفاً نگهداری زندانیان در زندان نیست، ابرازداشت: علاوه بر مراقبت، اصلاح رفتار مددجویان و توانمندسازی آنها به طور جدی مدنظر است.

برچسب‌ها دادگستری هرمزگان هفته قوه قضاییه پابند الکترونیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان هفته قوه قضاییه دادگستری هرمزگان هفته قوه قضاییه پابند الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار کیومرث عزیزی گفت: اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار از طریق پابند الکترونیکی از اسفندماه سال گذشته در انتظامی غرب استان تهران، تهران بزرگ و استان البرز آغاز شد.

این مقام انتظامی افزود: این طرح ویژه سارقان دارای سابقه محکومیت بالای چهار فقره سرقت بوده و از این طریق، افراد مشمول طرح، تحت کنترل و پایش پلیس قرار می‌گیرند.

­فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه این افراد در صورت مرتکب نشدن جرم در سه سال آینده با دستور مرجع قضایی پابند الکترونیک آنها برداشته می‌شود، گفت: اجرای این طرح، اثرات مثبتی در کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت داشته است.

­سردار عزیزی افزود: این طرح با پشتیبانی و حمایت حوزه قضایی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود تا سارقان سابقه دار با مجهز شدن به تجهیزات الکترونیکی به صورت ۲۴ ساعته و برخط مورد پایش و کنترل پلیس قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • ببینید | لحظه دستگیری اولین سارق دارای پابند الکترونیک | تعقیب و گریز و تیراندازی پلیس با زورگیر خشن
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز