Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@19:51:54 GMT

اصلی‌ترین مسئله در کشور اقتصاد و معیشت مردم است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۴۷۴۱

اصلی‌ترین مسئله در کشور اقتصاد و معیشت مردم است

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اصلی‌ترین مسئله ما در کشور اقتصاد و معیشت مردم است و قوه قضاییه در دو سال اخیر ورود مبارکی برای رفع موانع و پشتیبانی داشته و بارقه امید در دل تولید کننده ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، سعید عمرانی در نشست با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان که با حضور حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در  مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، گفت: یکی از مبارک‌ترین کارهایی که در دو سال اخیر اتفاق افتاد این بود که یکی از روزهای هفته قوه قضاییه به تولید اختصاص یافت و امروز تمام مسئولان قوه قضاییه در سراسر کشور از کارخانجات و واحدهای تولیدی بازدید داشتند که امر مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: اصلی‌ترین مسئله ما در کشور اقتصاد و معیشت مردم است و قوه قضاییه در دو سال اخیر ورود مبارکی برای رفع موانع و پشتیبانی داشته و بارقه امید در دل تولید کننده ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تولیدکننده اگر عاشق نباشد پا در این عرصه نمی‌گذارد، گفت: مشکلات عدیده‌ای بر سر راه تولید قرار دارد و در همین مدت با مدیران ۱۵۰۰ واحد و بنگاه تولیدی و کارخانه‌ها  نشست برگزار کرده‌ایم و امیدواریم در دولت آینده حمایت‌ها رنگ و بوی بیشتری بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون قضایی دادستان کل کشور قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در تولید، چگونه؟ | فردین آقابزرگی

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه، خواسته فعالان بازار سرمایه مشارکت واقعی مردم در بخشهای مختلف اقتصاد است، گفت:اصل ۴۴ قانون اساسی در سه دهه اخیر مغفول مانده است. ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور است که قابلیت جذب دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فردین آقابزرگی با اشاره به وضعیت و نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال 1403 مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: خواسته فعالان بازار سرمایه مشارکت واقعی مردم در بخشهای مختلف اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه اصل 44 قانون اساسی به عنوان محور گفتمانی شعار سال  در سه دهه اخیر مغفول مانده استف ابراز امیدواری کرد در سال جاری اهتمام ویژه ای برای تحقق جهش تولید ایجاد شود.

اقا بزرگی گفت: بر اساس برخی تخمینها 1700 میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور است که بخش مهمی از این عدد قابلیت جذب  در بخشهای مختلف اقتصاد را دارد. بر این اساس یکی دیگر از محورهای مغفول مشاکرت مردمی در اقتصاد نگاه ویژه به سرمایه ایرانیان خارج از کشور است.

وی ادامه داد: همانطور که در سخنان رهبری اشاره شد و از نواقص سال 1402 بر شمرده شد، وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور بود. به هر حال هدف گذاری سال 1403 اینگونه است که با شفاف سازی و روان سازی وجلب اعتماد منابع بخش خصوصی را به سمت تولید و صنعت هدایت کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل موثر در جذب سرمایه بخش خصوصی در تولید گفت: آزادی در امر سرمایه گذاری ، شناسایی هدف سرمایه گذاری که انتفاع در چهارچوب ضوابط و قواعد است که این قواعد شامل انواع تعرفه گذاری ها، قواعد واردات و صادرات و ….. است همگی در امر سرمایه گذاری تعیین کننده هستند.

 

.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منظومه اقتصادی رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌ها
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • «جهش تولید با مشارکت مردم» منشور عملی ملت ایران است
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • خاندوزی: جهش تولید با مشارکت مردم سال‌ها مورد غفلت بوده است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • از رفع کاغذبازی تا توقف بخشنامه‌های خلق‌الساعه برای تحقق شعار سال
  • قیمت گذاری دستوری، مانع مشارکت مردم در تولید
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟ | فردین آقابزرگی
  • ضرورت حرکت به سمت ارز تک نرخی