Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:32:10 GMT

کلاهبرداری میلیاردی با برنامه «رسید ساز» در شیراز

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۴۸۷۹

کلاهبرداری میلیاردی با برنامه «رسید ساز» در شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی میانسال به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی شد قصد فروش تلویزیون در یکی از سایت‌های واسطه‌گر را داشتم که مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفتم.

وی افزود: شاکی در بازجویی اولیه اعلام کرد که خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش ادعا کرد که وجه را به حساب من واریز کرده است و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت، ولی پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای استان فارس ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی موفق شدند این مجرم سایبری را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشت از ۳۵ نفر دیگر به همین شیوه مبلغ یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌ام.

این مقام سایبری با بیان اینکه شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال تا با دریافت پیامک از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند، از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

کد خبر 5242896

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی فارس دستگیری سارق پلیس فتا انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر عکس استانها کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی نتایج شمارش آرا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان دهه کرامت انتخابات ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کلاهبردار خرید و فروش خودرو به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در شهرستان آبادان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آن‌ها را جلب و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آن‌ها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان شناسایی شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 747236

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها