Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علی مرادی ظهر امروز در دیدار با رئیس، کارکنان و هنرمندان حوزه هنری کردستان با اشاره به ارادت مردم کردستان به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) و اهل بیت آن حضرت اظهار کرد: آنچه که در استان کردستان به عنوان یک الگوی جهانی می‌تواند مورد توجه قرارگیرد همین توجه و ارداتی است که به بزرگان دینی وجود دارد و این مختص به اهل تشیع و یا تسنن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وحدت مسلمین را به عنوان یک اصل جدایی ناپذیر در سیاست‌های انقلاب اسلامی یادآوری کرد و گفت: در مناسبت‌های مختلف اخوت و مؤدت برادران وخواهران مسلمان تشیع و تسنن استان به تصویر درآمده است که نمونه‌های فراوانی برای آن وجود دارد از جمله جشن میلاد فرخنده حضرت ختمی مرتبت(ص) و ائمه اطهار(علیهم اسلام) و یا  ایام عزاداری سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی که اهل تشیع و تسنن در کنار هم به شادی و یا سوگواری می‌پردازند.

امام جمعه بیجار توجه حوزه هنری شهرستان بیجار به موضوعات ملی و مذهبی را بسیار خوب دانست و گفت: باید تلاش شود تا از این ویژگی مهم استان و شهرستان در بحث وحدت هنرمندان بیشترین بهره‌مندی را ببرند و نسبت به برجسته‌سازی ان اقدام کنند.

امام جمعه بیجار تصریح کرد: هنری که در خدمت دین قرار گیر ماندگاری بیشتری در بین مردم پیدا خواهد کرد و با ابزار هنر می‌توان موضوعات و مقولاتی مذهبی و ملی را به بهترین شیوه در جامعه گسترش داد.

وی ماندگاری هنر را در گرو تعهد هنرمند به موضوعات مهم جامعه عنوان کرد وگفت: یک اثر هنری در قالب های مختلف ادبی، تجسمی، نمایش، فیلم و... زمانی می‌تواند تأثیر گذار باشد که پدید آورنده  آن اثر روح تعهد و اخلاق را در اثرش جاری کرده باشد.

وی ضرورت حمایت از حوزه هنری را به عنوان یک نهاد هنری انقلابی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امیدوارم فرماندار همچنان در توجه به رفع مشکلات جامعه هنری و فرهنگی کوشا بوده و در راستای رفع مشکلات حوزه هنری در بخش ساختمان اداری و بودجه ای اقدام کند.

در ابتدای این دیدار عبدالرضا خضری رئیس حوزه هنری با قدردانی از حمایت مسئولین شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود را ارائه دادو تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در بخش فرهنگ وهنر و با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می کنیم در بخش تولید و معرفی آثار هنرمندان بیجار با حمایت حوزه هنری استان جهشی قابل توجه را تا پایان سال داشته باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه بیجار حجت الاسلام علی مرادی هنرمندان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود

مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان البرز در سال ۱۴۰۳ گفت: از سوی ستاد استانی، شهرستان البرز شهرستان برتر در این حوزه انتخاب شده است، عملکرد شهرستان البرز در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح استان با توجه به امکانات محدود قابل قبول است و این موضوع دغدغه‌مندی مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حوزه اعتیاد را نشان می‌دهد.

وی افزود: استان و شهرستان البرز دارای ظرفیت‌های مناسب در حوزه کارشناسی و نیرو‌های مردمی است و جا دارد در راستای ارتقا کیفی اقدامات، از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

 فرماندار البرز بیان کرد: اقدامات این حوزه باید ادامه دار باشد، نباید اقدامات در حوزه آسیب‌های اجتماعی صرفا در یک بازه زمانی محدود پیگیری شود چرا که عدم تداوم باعث بازگشت به وضعیت قبل خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین همه کار‌ها باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد، شهر محمدیه به عنوان شهر بدون دخانیات مطرح است و تحقق این موضوع مستلزم اقدامات جدی و راهبردی است به همین سبب باید نظارت بر فروش دخانیات و ادوات مورد استفاده مواد مخدر، با توجه به ممنوعیت نخ فروشی، توسط اداره صمت و اتحادیه‌های مرتبط و با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • مقاومت مجاهدانه مردم فلسطین روی دیوارنگاره میدان انقلاب
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی