Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از اولویت‌های اصلی قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه گذاری است.

‌به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در نشست با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان که ظهر امروز در  مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، گفت: یکی از اولویت های اصلی  قوه قضاییه حمایت از تولید و  سرمایه گذاری است که شاهد آن هم حدود ۲ هزار  واحد تولیدی فعال شده و یا از تعطیلی آنها جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما دفتری را تحت تولید و سرمایه گذاری در سازمان بازرسی ایجاد کردیم که تا نصف شب با کارافرینان جلسه دارند. آسیب های سرمایه گذاری را به ریز در بخش های مختلف احصا کردیم و برخی را هشدار دادیم و به مجلس اعاده کردیم برای اصلاح قوانین و مقررات.

درویشیان تصریح کرد: یکی از اشکالات عدم هماهنگی بخش های مختلف دولت و خصوصا بخش های اقتصادی در دادن تسهیلات یا سیاست هایی که بعضا متناقض است  می باشد و باید هماهنگی و قرارگاه واحد در دولت ایجاد شود.

وی افزود: عدم ثبات قیمت ها از دیگر مشکلات ماست که  حتی برخی ارتباطی به تحریم ندارد مثل محصولات فولادی که  هم مصرف کننده و هم تولیدکننده ناراصی اند. عدم اجرای برخی قوانین و مقررات از دیگر مشکلات است و حداقل ۷ الی ۸ قانون در حمایت از سرمایه گذاری تصریح شده است ولی عدم اجرای کامل این قانون مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: تامین مالی یکی از مشکلات واحدهای  تولیدی است. باید از طرق دیگر بحث تامین مالی مثل بورس و فرابورس حل شود. ضرورت تسریع و تسهیل صدور مجوزها که گفته می شود ۷ خان ولی ۷۰ خان است و برای یک مجوز گاهی باید ۳۰ امضا از دستگاه های مختلف گرفته شود و در دنیا این موضوع حل شده است.

درویشیان گفت: عدم ثبات در سیاست های صادراتی یکی دیگر از مشکلات ماست و بسیاری از بازارهای محصولاتمان را در کشورها از دست دادیم و برخی کشور ها مثل ترکیه و امارات جایگزین ما شدند.

وی تاکید کرد: سامانه جامع مالیاتی باید فعال شود و  امیدواریم این ساختارها و فرایندها که شاید درصد بالایی از کارافرینان است اصلاح شود.  همکاران ما در مرکز و استان ها در سازمان بازرسی برای پیگیری به حق قانونی فعالان اقتصادی همواره  آمادگی همکاری  دارند و  گاهی مشکلات به تذکر حل می شود و این آمادگی را داریم و در خدمتتان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس سازمان بازرسی کل کشور سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی دوشنبه شب در دیدار با فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم گفت: شهرستان دشتستان با وجود اینکه شهر غیر ساحلی استان بوشهر است فرصت‌های بسیار مناسبی برای گسترش فعالیت‌های آبزی پروری از جمله استفاده از استخرهای ذخیره کشاورزی برای پرورش ماهیان گرمابی دارد.

مدیر کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: بمنظور ارتقا سطح علمی و توانمند سازی کشاورزان برای استفاده از ذخایر آب‌های کشاورزی در پرورش ماهیان گرمابی دوره‌های آموزشی ترویجی در شهرستان برگزار خواهد شد.

امینی بیان کرد: شیلات استان رایزنی‌های لازم برای تأمین خوراک آبزیان، بچه ماهی، تسهیلات و هرگونه اقدام حمایتی را پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره فواید این طرح گفت: یکی از مزایای مهم این موضوع این است که پرورش ماهی با غنی‌سازی آب استخر، میزان استفاده از کود شیمیایی در کشاورزی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: استفاده از بهینه اینگونه استخرها زمینه‌ساز افزایش تولید پروتئین سالم است که می‌تواند در بهبود معیشت کشاورز، اشتغالزایی، رونق اقتصاد روستاها و … نقش آفرینی کند.

وی همچنین بیان کرد: آبزی پروری در تأسیسات کشاورزی موجود با مدیریت منابع آبی یک راهبرد هوشمندانه در جهت افزایش بهره وری است.

فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تقدیر از توجه و رویکرد شیلات استان در جذب سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان گفت: در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، نیاز است برای تحقق این شعار تمام تلاش‌ها صورت گیرد.

احمد بنافی خطاب به رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: هرگونه همکاری لازم با شیلات استان در زمینه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی انجام گیرد.

فرماندار شهرستان دشتستان ادامه داد: در ابتدا این طرح از بخش تنگ ارم که از مناطق فعال در کشاورزی این شهرستان می‌باشد به عنوان پایلوت آزمایشی شروع و عملیاتی شود.

کد خبر 6085903

دیگر خبرها

  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند