Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای طرح «تامین مالی تولید با سرمایه‌های خُرد» و طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» را از برنامه‌های مهم وزارت صمت برای هدایت نقدینگی به حوزه تولید عنوان کرد و آن‌ها را موجب افزایش تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه اقتصادی دانست. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، علیرضا رزم حسینی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت صمت با سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت تامین مالی تولید با سرمایه‌های خرد مردمی، اجرای این طرح را یکی از برنامه‌های مهم برای هدایت نقدینگی سرگردان به حوزه تولید در راستای مقابله و کنترل تورم و گرانی دانست و گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در حوزه سیاست‌های پولی و اقتصادی باید در راستای تقویت صنعت، تولید، صادرات و واردات باشد که در غیر این صورت با افزایش نقدینگی در جامعه تورم و گرانی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اجرای طرح «تامین مالی تولید با سرمایه‌های خُرد» و طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» را از برنامه‌های مهم وزارت صمت برای هدایت نقدینگی به حوزه تولید عنوان کرد و آن‌ها را موجب افزایش تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه اقتصادی دانست.

رزم حسینی سهم واحد‌های خُرد در دنیا و ایران در حوزه اشتغال و تولید را بالا توصیف کرد و ایجاد یک بستر مناسب برای جذب سرمایه‌های خُرد در این واحد‌ها را از وظایف وزارت متبوع خود اعلام کرد و افزود: تحقق این هدف با استفاده از بازار سرمایه در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

وزیر صمت در بخش دیگر صحبت‌های خود به موضوع بیمه سرمایه‌گذاری و تضمین حفظ اصل سرمایه مردم تاکید کرد و آن را موضوعی مهم و عملیاتی دانست.

وی در ادامه با اشاره به خدمات مناسب مشاوره‌ای در حوزه تولید در شهرک‌های صنعتی کشور گفت: ظرفیت تولید در کشور قابل ملاحظه است و سیاست وزارت صمت در بخش تجارت بین‌المللی، واردات مدیریت شده و مبتنی بر تولید داخل است و واردات را بر اساس سیاست‌های بالادستی، در راستای تقویت واحد‌های تولیدی مدیریت خواهد کرد.

رزم حسینی در پایان ضمن ابراز امیدواری از تحقق اهداف این طرح، رشد صنعتی کشور در سال گذشته را ۷.۱ درصد اعلام کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال، علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود داشت، در ۲۴ رشته صنعتی شاهد رشد بیش از ۵۰ درصد بودیم و در بخش تجارت بین‌المللی نیز دستاورد‌های خوبی حاصل شده است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.     بیشتر بخوانید: رشد صدور کارت بازرگانی در ۲ ماهه نخست ۱۴۰۰

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صمت سرمایه های خ حوزه تولید وزارت صمت واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم