Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی اسناد جدیدی از حملات هوایی خود در سال ۱۹۸۱ به راکتور هسته‌ای اوسیراک عراق شامل دستور کتبی حمله، تعلیق یک هفته‌ای این عملیات و اعترافات یکی از خلبان‌های حاضر در عملیات را منتشر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ به نقل از سایت روزنامه تایمز اسرائیل، رژیم صهیونیستی اسناد جدیدی از آرشیو ارتش خود درباره حملات هوایی‌اش به راکتور هسته‌ای اوسیراک (تموز) عراق در دوره ریاست جمهوری صدام در هفتم ژوئن ۱۹۸۱ موسوم به عملیات "اوپرا" را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه تصاویر و طراحی‌های ترسیم شده با دست از راکتور اوسیراک را که تل‌آویو نگران بوده صدام، دیکتاتور سابق عراق از آن برای تولید سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند، منتشر و اعلام کرد: این تصاویر و طراحی‌ها بخشی از داده‌ها و اطلاعاتی جهت برنامه‌ریزی برای عملیات اوپرا بودند.

همچنین این وزارتخانه در کنار این اسناد، گزارشی منتشر کرد که پس از اجرای عملیات اوپرا در سال ۱۹۸۱ منتشر شده بود. این گزارش شامل دستور کتبی فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی برای این عملیات و تصمیم کابینه برای آغاز برنامه‌ریزی آن در سال ۱۹۸۰ و رایزنی‌ها در خصوص تاریخ اجرای آن است.

این اسناد شامل یک یادداشت حاکی از تعویق یک هفته‌ای اجرای عملیات اوپرا است که قرار بوده ۳۱ مه انجام شود و علت این تعویق نیز نشست چهارم ژوئن مناخیم بگین، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی با انور سادات، رئیس جمهوری وقت مصر در شرم الشیخ بوده است.

همچنین از جمله اسناد منتشر شده اعترافات ضبط شده ایلان رامون، خلبان نظامی و اولین فضانورد اسرائیلی است که در عملیات اوپرا حضور داشت و سال ۲۰۰۳ در فاجعه سقوط شاتل فضایی "کلمبیا" آمریکا جان باخت.

از دیگر اسناد منتشر شده می‌توان به ویدیویی از رامون در سال ۲۰۰۱ اشاره کرد که در آن از تجربه پرواز خود با یک فروند جنگنده اف۱۶ در حمله علیه اوسیراک سخن گفت.

به گفته رامون، با توجه به اینکه احتمال داشت جنگنده‌های اسرائیلی سوخت کافی برای بازگشت نداشته باشند، ارتش خود را برای گزینه‌های سرنگونی جنگنده‌ها و گیر افتادن خلبان‌ها در عراق آماده کرده بود.

سایت روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی در ادامه به نقل از وزارت جنگ این رژیم تاکید کرد که این اسناد نادر در پروژه دیجیتال‌سازی آرشیو ارتش جهت ایجاد امکانی برای نسل‌های آتی جهت استفاده از هزاران ساعت ویدیو پیدا شدند.

به نوشته این روزنامه، هفتم ژوئن ۱۹۸۱ هشت فروند جنگنده اسرائیلی ۲۰۰۰ مایل را به سمت عراق پرواز کرده و پس از هدف قرار دادن راکتورهای عراق با موفقیت بازگشتند. یک روز پس از این حمله نیز کابینه بیگن اعتراف کرد که نیروی هوایی اسرائیل با هدف جلوگیری از دستیابی یک کشور متخاصم به سلاح‌های هسته‌ای، این حمله را انجام داد.

رژیم صهیونیستی در طول سال‌های گذشته آرام آرام جزئیات این عملیات را از حالت محرمانه خارج کرده و معمولا هر ساله در سالگرد آن جزئیات جدیدی را از این عملیات منتشر می‌کند.

از جمله اسناد تازه فاش شده طرح‌های تقریبی از سایت اوسیراک از دید خلبان جنگنده هستند که بخشی از بخش اطلاعاتی عملیات محسوب می‌شوند.

همچنین این اسناد شامل دستور کتبی فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات، تصمیم کابینه در سال ۱۹۸۰ برای برنامه‌ریزی آن و رایزنی‌ها درباره تاریخ قطعی حمله هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی تموز اوپرا عراق رژیم صهیونیستی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرابکاری با با ریز پرنده‌های پیتزا بَر+ عکس و فیلم

با گذشت چند ساعت از اقدام صهیونیست‌ها و واکنش طنز کاربران، کارشناسان شبکه‌ تروریستی اینترنشنال نیز از کارفرمای خود خشمگین شده و در پخش زنده، پهپادهای ادعایی را «ریزپرنده‌های پیتزابر» توصیف کردند.

سرویس سیاست مشرق- از ساعات اولیه صبح ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، اخباری مبنی بر شنیده‌شدن صدای انفجار در استان اصفهان و تبریز منتشر شد. لحظاتی بعد ویدئو حمله پدافندهای ارتش با اشیا مشکوک در آسمان اصفهان منتشر شد؛ به دنبال فعالیت پدافندها، آژیر خطر به‌صورت محدود به صدا در آمد.

برخی از منابع محلی، صدای انفجار را در شهر قهجاورستان، در شمال شرق اصفهان شنیده بودند. شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

مردم محلی نیز شاهد شلیک پدافند به این اشیا بودند و تصاویری از این درگیری ضبط و منتشر کردند. هم‌زمان با انتشار ویدئوهای مردمی، رسانه‌های غربی و صهیونیستی، شانتاژ اخبار جعلی را آغاز کردند. این رسانه‌ها تصاویری جعلی از انفجار گسترده در ایران منتشر کرده و مدعی شدند رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود علیه ایران را آغاز کرده و موفقیت‌آمیز بوده است.

ویدیوهای مردمی از مقابله پدافند ارتش با اشیا مشکوک

«جورزالم‌پست»، یکی از رسانه‌هایی صهیونیستی بود که ابتدا تصاویر جعلی انفجار در ایران را منتشر کرد. این رسانه در توییتی با انتشار عکس یک انفجار نوشت: ‌ «اسرائیل با یک حمله موشکی بامداد امروز یک پایگاه در ایران را مورد هدف قرار داد.» اما ساعتی بعد، بررسی تصویر ادعایی جورزالم پست افشا کرد که این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان «جنگ در غزه» منتشر شده بود.

همزمان با شانتاژ رسانه‌ای صهیونیست‌ها، رسانه‌های غربی نیز اخباری با محوریت حمله اسرائیل به ایران آغاز کردند. به دنبال آن، مزدوران رسانه‌ای صهیونیست‌ها در شبکه‌های فارسی‌زبان نیز با قید فوریت به این ادعاهای جعلی پرداخته و آغاز حمله رژیم صهیونیستی به ایران را خودسسرانه اعلام کردند.

اکانت رسمی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار یک تصویر جعلی مدعی اجرای یک عملیات در خاک ایران و در شهر اصفهان شد. اما در واقع این تصویر متعلق به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شهرک صهیونیست‌نشین معیان باروخ در شهر الجلیل در شب گذشته بوده و سبب قطعی برق در این شهرک شده است.

در راستا نیز مزدوران فارسی‌زبان صهیونیست‌ها از رسانه‌های غربی پیش‌دستی کرده و شبکه صهیونیستی‌ اینترنشنال هم برای خوش‌خدمتی به اربابانش و راه‌اندازی پروپاگاندای رسانه‌ای، این فیلم جعلی را به‌عنوان فیلم حمله اسرائیل به ایران بازنشر کردند.

این در حالی بود که ساعاتی پس از شنیده‌شدن صدای انفجار، برخی فعالان و خبرنگاران محلی به محل درگیری مراجعه کرده و در تهیه گزارش از این منطقه اعلام کردند که هیچ خسارت و ردی از انفجار در محل درگیری وجود ندارد. ساعاتی بعد با اعلام رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران، مشخص شد صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از شلیک پدافند به چند ریز پرنده بوده که از سوی مزدوران رژیم صهیونیستی در داخل کشور به پرواز درآمده بود. امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی»، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان، اعلام کرد: «باتوجه‌به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود»؛ ایشان در واکنش به رپرتاژ رسانه‌ای غربی‌ها نیز پاسخ داد: «از هر دیوانه‌ای بی‌عقلی بر می‌آید؛ بستگی به عقل آن دارد

با اعلام رسمی جمهوری اسلامی درباره تقابل پدافند ارتش ایران با چند ریزپرنده، شبکه‌های فارسی زبان نیز ناجار به اعتراف شدند. این شبکه‌ها که پیش‌تر این حادثه را «حمله موشکی و عملیات نظامی اسرائیل به ایران» اعلام کرده بودند، حالا اعتراف می‌کنند که رژیم صهیونیستی صرفاً تعدادی ریزپرنده را در داخل ایران به پرواز درآورده است.

نه‌تنها رسانه‌ها بلکه مقامات پیشین رژیم نیز به‌سرعت واکنش نشان داده، این پاسخی که تا پیش از این از سوی صهیونیستی‌ها، عملیات قریب‌الوقوع بزرگ توصیف شده بود را تمسخر کردند. بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در توئیت: این اقدام را ضعیف و مسخره خواند! این اظهارنظر بن‌گویر سبب شد تا اختلافات مقامات پیشین رژیم نیز سر باز کند. میکی لوی، رئیس سابق پارلمان رژیم صهیونیستی در پاسخ به توئیت بن‌گویر نوشت: «تبریک می‌گویم شما توانستید کابینه را در یک کلمه توصیف کنید»

ساعتی بعد، دامنه تمسخر این اقدام رژیم صهیونیستی به داخل ایران نیز کشیده شد. در روزهای گذشته ارتش سایبری فارسی‌زبان صهیونیست‌ها در یگان ۸۲۰۰ و گروهک سایبری منافقین در کمپ اشرف۳، هشتگ‌های حمله به اسرائیل را ترند کرد و از زبان مردم ایران از رژیم، درخواست حمله به ایران را مطرح کرده بودند.

اما این اقدام ارتش پوشالی رژیم صهیونیستی، به‌سرعت مورد تمسخر کاربران واقعی و اصیل ایرانی در فضای مجازی قرار گرفت. این اکانت‌ها حتی خبر جعلی حمله اسرائیل به انرژی اتمی اصفهان را از طریق حساب‌های غیررسمی و بی‌ربط به منابع خبری نظامی، منتشر کرده و ارتش سایبری، با همکاری سلطنت‌طلبان، تجزیه‌طلبان و منافقین، توییت‌های مربوط به این موضوع را لایک و رپرتاژ کردند.

کاربران ایرانی تصاویری از چاله‌های کوچک در سطح زمین منتشر کرده و به کنایه، آنها آثار حمله موشکی اسرائیل در ایران توصیف کردند. همچنین تصویر ریزپرنده‌ای که رسانه‌های غربی و فارسی‌زبان آن را موشک و پهپاد اسرائیل خطاب کرده بودند را به‌عنوان اسباب‌بازی در ایران، منتشر کردند.

برخی کاربران هم این حمله به اصلاح موشکی را به ویدئوهای پرتاب موشک کاغذی دست‌ساز در ایران تشبیه کردند. بعضی هم واکنش اسرائیل به عملیات بی‌سابقه و بزرگ وعده صادق سپاه پاسداران را تحقیر و تمسخر کردند.

با گذشت چند ساعت از این عملیات شکست‌خورده و واکنش طنز کاربران به این موضوع، کارشناسان شبکه‌ تروریستی اینترنشنال نیز از کارفرمای خود خشمگین شده و در پخش زنده، پهپادهای ادعایی را «ریزپرنده‌های پیتزا بر» توصیف کردند.

دیگر خبرها

  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف
  • خرابکاری با با ریز پرنده‌های پیتزا بَر+ عکس و فیلم
  • جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا
  • فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای: درصورت تهدید دشمن، تجدیدنظر در سیاست‌های هسته‌ای محتمل است
  • اعتراف به اصابت موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی |‌ مقابله ۹۹ درصدی با موشک‌های سپاه دروغ بود
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • شناسایی مراکز هسته ای اسرائیل از سوی ایران /دست ها برای شلیک موشک‌های قدرتمند روی ماشه است /به هر اقدامی، حتما و قطعا پاسخ می دهیم
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تهدید رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران، تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای را محتمل می‌سازد
  • اطلاعات ایران از مراکز هسته ای اسرائیل چقدر است؟ |‌ وضعیت امنیت مراکز هسته ای ایران با توجه به تهدید صهیونیست ها