Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@01:38:07 GMT

سوسیس "دهکده پروتئین" استاندارد نیست

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۵۷۳۷

مدیرکل استاندارد تهران گفت: شهروندان از مصرف فرآورده سوسیس واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی دهکده پروتئین را، به دلیل نقص بحرانی در آزمون‌های استاندارد، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری تشریح کرد: آزمون میکروبی سوسیس ۹۰ درصد مرغ این واحد با سری ساخت ۱۴۰۰۰۲۲۱، که در دو آزمایشگاه همکار استاندارد بصورت موازی آزمون شد، در فاکتور کلستریدیوم، با میزان بسیار بالاتر از محدوده مجاز و مغایر با استاندارد تشخیص داده و در نتیجه غیراستاندارد اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد (الزام سازمان ملی استاندارد بر اطلاع‌رسانی عموم درخصوص مسائل مرتبط با ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی)، افزود: واحد تولیدی دهکده پروتئین، پیش از این، برای فرآورده‌های خود شامل سوسیس ۸۱ الی ۹۰ درصد گوشت مرغ و کالباس ۶۱ الی ۸۰ درصد گوشت مرغ و گوشت قرمز حاوی گوشت تکه‌ای، پروانه استاندارد از این اداره‌کل دریافت کرده‌است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیرکل استاندارد استان، با بیان اینکه طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله تولید و کاربرد در مراکز توزین، تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند، گفت: تمام وسایل توزین در فواصل زمانی معین به صورت دوره‌ای باید مورد آزمایش و کالیبره شرکت‌های قانونی تایید صلاحیت شده‌ی سازمان ملی استاندارد ایران قرار گیرند.

دستورانی افزود: در اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل، توسط شرکت همکار تأیید صلاحیت شده مجری آزمون دوره ای، بیش از ۱۳۳ باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای (باسکول‌های ثابت همکف) بر اساس استاندارد ملی مربوطه، در سال گذشته مورد آزمون قرار گرفت.

وی گفت: به صاحبان باسکول‌هایی که نتایج آزمون آنها مردود شده است، فرصت داده میشود تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر و تنظیم باسکول توسط تعمیرکار مجاز اقدام کرده و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آنها مورد قبول واقع شود، مورد بهره برداری قرار بگیرند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی افزود: برای اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش، این وسایل کنترل و آزمون می‌شوند؛ و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا تردید در صحت عملکرد آنها، از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷، کارشناسان استاندارد را در انجام وظایف قانونی خود یاری رسانند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی
  • هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد
  • پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد