Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان اظهارداشت: یکی از آسیب‌های جدی کلانشهرها، بحث آلودگی هوا و ترافیک سنگین است که آلودگی هوا عوارض گوناگونی بر سلامت هموطنان دارد و یکی از بهترین راه‌های کاهش آلودگی و ترافیک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصا ریلی است؛ خصوصا در شرایط فعلی شیوع کرونا که نیازمند توسعه و افزایش حمل و نقل ریلی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات جدی دولت با کمک شهرداری‌ها خصوصا در کلان‌شهرها باید تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، از پیشنهاد سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک با سازمان بازرسی برای حل مشکلات شرکت واگن سازی استقبال کرد و گفت: این کارگروه ویژه با حضور بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها و دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور و شهرداری تهران تشکیل برای حل مشکل شرکت واگن‌سازی تشکیل می‌شود.

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در ابتدای این بازدید گزارشی از وضعیت این شرکت ارائه کرد و گفت: با انجام پروژه قطار مترو ملی با کمک متخصصین و شرکت‌های دانش بنیان، داخلی‌سازی آن به ۸۵ درصد رسید و با این موفقیت حدود ۳۰۰ هزار یورو در هر رام قطار صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه این ظرکت ظرفیت تولید ۴۴۰ واگن در سال را داراست، تصریح کرد: متاسفانه بی توجهی دولت به حمل و نقل شهری در ۳۰ سال اخیر بی سابقه بوده و دولت هیچ کمکی نمی کند و برای تولید واگن نیز قرارداری منعقد نکرده که این موضوع باعث شده با وجود کمبود ۲۰۰۰ واگن، این شرکت به حالت نیمه تعطیل دربیاید و در یک سال و نیم اخیر تنها ۷ واگن تولید کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان همچنین در شرکت سان الکترونیک شهیر واقع در شهرک صنعتی شمس آباد تهران حضور یافت و از آن بازدید کرد. این شرکت با مشکل نقدینگی و بانکی روبروست و نیمه فعال است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور مشکل اساسی تولید در کشور را تامین مالی عنوان کرد و گفت: از هر اقدامی در جهت حمایت از تولید از ما بربیاید دریغ نمی‌کنیم و به همکاران اعلام کردم قانون را تا حد امکان به نفع تولیدکننده تفسیر کنند.

به گزارش ایرنا،  هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسئولان نظام، همچون آیت ‏الله‏ بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، ۱۲ معاون وزیر و ۲۷ نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد و از یکم تا هفتم تیرماه هر سال به‌عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

برچسب‌ها سازمان بازرسی كل كشور قوه قضاییه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی كل كشور قوه قضاییه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه سازمان بازرسی كل كشور قوه قضاییه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه سازمان بازرسی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در خصوص برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستد بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در راستای فراهم سازی شناخت زمینه‌های تجاری طرفین صورت گرفت.

وی افزود: با آفریقا در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می‌توان همکاری کرد.

قنادزاده با اشاره ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در این زمینه تخصص دارد و دانش فنی دارد بنابراین چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز به ایران خواهند آمد.

وی گفت: علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز می‌توان طرفین با یکدیگر ارتباط داشته باشند. همچنین در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است و در بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی یک پول طراحی کرده اند با عنوان خلاقیت و راهکارهای روابط بانکی و سعی می‌کنند روابط بهتری با آفریقا را فراهم کنند.

کد خبر 6087852 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری