Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:11:16 GMT

افزایش 18درصدی آمار اهدای خون

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۵۷۷۱

آمار اهدای خون در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت و به ۸۲ هزار و ۷۶۲ واحد رسید. ناطقان: به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران بیماران نیازمند به خون بهار امسال نسبت به سال قبل از حمایت بیشتری برخوردار شدند.

بنابراین گزارش آمار مراجعه اهدا کنندگان نیز با بیش از ۱۷ درصد افزایش نسبت به سه ماهه اول سال ۹۹ به ۱۰۱ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گرچه طی این مدت شاخص اهدای خون بار اولی‌ها ۶ درصد کاهش نشان می‌داد اما این اهدا کنندگان با سابقه بودند که با بیش از ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل به سوی مستمر شدن پیش رفتند.

همچنین افزایش ۲۸ درصدی اهدای خون مستمر، بهبود مهمی در این شاخص است که به تداوم و برنامه ریزی بهتر خون رسانی به بیماران و تضمین سلامت خون کمک می‌کند.

تابستان امسال منتظر گرمای طاقت سوزی هستیم که می‌تواند سبب کاهش تردد و البته کاهش تمایل به اهدای خون شود، که ضمن تشکر از حمایت بی سابقه و شایان تقدیر مردم شریف پایتخت، همچنان از شهروندان دعوت می‌کنیم برای متعادل نگاه داشتن ذخایر خون، اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند. منبع: مهر برچسب ها: افزایش آمار ، اهدای خون ، بیماران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش آمار اهدای خون بیماران اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

محمد پورشمسی رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟