Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن، گفت: بسیاری از مشکلات با نظارت دقیق و برخورد قاطع با مفسدان حل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی بعد از ظهر امروز ناصری در دیدار با اعضای شورای قضائی و شورای معاونان دادگستری استان یزد با اشاره به منش و شخصیت آیت‌الله شهید بهشتی(ره) اظهار داشت: این عالم ربانی از شخصیتی بسیار عظیم برخوردار بود که متاسفانه کمتر معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی(ره) گفت: لازم است ابتدا شخصیت، منش و روش این شهید بزرگوار را به خوبی بشناسیم و پس از آن به دیگران بشناسانیم و روند قوه قضائیه را بر این اساس پایه‌گذاری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تقدیر از تقویت فسادستیزی قوه قضائیه در طول دو سال گذشته گفت: مردم نسبت به برخورد با فساد در کشور و عملکرد قوه قضائیه امیدواری بیشتری پیدا کرده‌اند و باید این روند همچنان حفظ و تقویت شود.

ناصری یزدی تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلات بسیار جدی که این روزها در کشور به وجود آمده بحث گرانی‌های سرسام‌آور و تورم افسارگسیخته است که به مردم فشار بسیار مضاعفی وارد کرده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دستگاه قضا باید با جدیت در بحث مبارزه با گرانی‌های بدون دلیل و افسارگسیخته ورود کند تصریح کرد: یکی از عرصه‌هایی که امروز با گرانی‌های عجیب و غیرقابل قبولی روبرو شده، بحث مسکن است که دلالان و سوء استفاده‌گران در آن نقش آفرینی بسیار زیادی دارند.

وی با بیان اینکه امروز و با وضعیت فعلی خانه دار شدن برای جوانان به یک آرزو تبدیل شده گفت: قوه قضائیه باید با دلالان به ویژه در حوزه مسکن با جدیت برخورد قاطع کند و جلوی ایجاد مشکل بیشتر برای مردم در این حوزه را بگیرند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت کشور از مشکلات است بیان کرد: در این زمینه همه دستگاه‌ها دست اندرکار هستند و هر کشوری که توانسته برای اقتصاد برنامه‌ریزی کند، مشکلاتش برطرف می‌شود که این موضوع امروز از نیازهای مهم جامعه ماست.

ناصری تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که بر اساس این روایت، مرحله کمال انسانی است، مقاومت در سختی‌ها و ناملایمات تا زمان عبور از این دشواری‌هاست.

آغاز عملیات پروژه مسکن ملی در بروجرد؛ بیش از 10 هزار نفر ثبت نام کردندآخرین جزئیات اصلاح طرح جهش تولید و تأمین مسکن در مجلسپیش بینی استقبال سرد مردم از وام ودیعه مسکن/ 95 درصد سرپرستان خانوار به سیستم بانکی بدهکار هستند

وی ادامه داد: امروز در کشور ما به هر سه مرحله کمال انسانی یعنی فهم دین، تدبیر در معیشت و مقاومت در سختی‌ها نیاز داریم و دولت‌ها باید برای هر سه مورد آن کار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی بیان کرد: تشکیلات قضائی می‌تواند زیربنای همه امور باشد و می‌تواند زیربنای اقتصاد و فرهنگ را در کشور اصلاح و عدالت را در جامعه برقرار کند حتی می‌تواند مردم را راضی یا ناراضی نگه دارد.

وی افزود: دستگاه قضائی یک دستگاه موثر و کارا و دارای موقعیت خوب برای رشد جامعه است و لازم است از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

ناصری ادامه داد: وقتی کم کاری‌ها، تخلفات و کارشکنی‌ها در ادارات رصد و با آن برخورد شود، بسیاری از مسائل مردم و جامعه حل می‌شود حتی از این رهگذر، به اقتصاد و معیشت مردم نیز کمک می‌شود که نمونه آن را می‌توانیم در زمینه تغییر قیمت گوشت و مرغ و فرآورده‌های لبنی ببینیم.

وی تصریح کرد: اینکه قیمت این کالاها در کشور ما وابسته به ارز است، به هیچ وجه زیبنده نیست و نتیجه برخی کارشکنی‌هاست زیرا در کشور ما به راحتی می‌توان خوراک دام را تامین کرد اما این اتفاق نیفتاده و در این زمینه مدام به دلیل نوسان نرخ ارز یا حتی تحریم‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید با برنامه‌ریزی، استان‌ها را ملزم به کشت این ذرت و جو و سویا و موارد مختلف دیگر کند تا در این زمینه به خودکفایی برسیم و من معتقدم دستگاه قضا باید به این مسائل ورود کند و از برخی کارشکنی‌ها و سهل‌انگاری‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد دستگاه قضا قوه قضائیه استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی دولت گفت: «نگاه دولت این است که درباره تصمیم‌گیری در خصوص افزایش تعطیلی‌های آخر هفته، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم.»

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او یادآور شد: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم‌گیری، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روز‌ها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

دبیر هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره جزییات برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: برنامه عملیاتی تحقق شعار سال، پس از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، هفته گذشته به تصویب هیئت وزیران رسید. مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه، اهداف کمی، احکام قابل رصد و تعیین مواعد گزارش‌گیری منظم از میزان پیشرفت برنامه‌ها، از ویژگی‌های این برنامه و پیوست‌های آن است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طبق این برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند برنامه عملیاتی جلب مشارکت مردم در حوزه‌های تولیدی مرتبط با آن دستگاه را در حوزه‌های فرهنگ‌سازی و ترویج توسعه مشارکت مردم، توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه‌های اقتصادی و ایجاد امکان فرصت برابر برای مردم و بخش دولت در اقتصاد تا پایان اردیبهشت تهیه و ابلاغ کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد