Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@02:23:43 GMT

آلمان- مجارستان؛ به یاد معجزه برن

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۵۸۰۰

تقابل آلمان و مجارستان در جام جهانی 1954 یکی از به یادماندنی ترین مسابقات تاریخ فوتبال است

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مجارستان در آن مقطع قدرت اول فوتبال اروپا لقب داشته و بخت اول فتح رقابت های جام جهانی محسوب می شود. آنها رکورد 31 بازی بدون شکست را به ثبت رسانده و با در اختیار داشتن ستاره هایی چون فرانس پوشکاش و ساندو کوشیچ، در اروپا بی رقیب به نظر می رسدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مجارستان تورنمنت را طوفانی آغاز کرد و ابتدا موفق شد با 9 گل کره جنوبی را مغلوب بکند. آنها در دومین دیدار خود نمایشی تاریخی ارائه داده و با نتیجه 3-8 تیم ملی آلمان را مغلوب کردند تا حسابی برای تمامی رقبا خط و نشان بکشند. مجارستان در ادامه و در مرحله یک چهارم برزیل و در نیمه نهایی اوروگوئه را نیز شکست داد تا با شکست دادن نایب قهرمان و قهرمان دوره قبل، با اقتدار راهی دیدار فینال شود.

 

اما آلمان غربی نیز که در آن سال ها و بعد از جنگ جهانی دوم در شرایط دشواری قرار داشت، در ادامه مسیر مقتدر ظاهر شده و در نهایت با برتری 1-6 در نیمه نهایی برابر اتریش راهی فینال شد تا حریف مجارستان در این مسابقه شود.

 

 

اما معجزه برن اینجا رقم خورد. مجارستان که در ابتدا بازی با دو گل پوشکاش و زیبور در 10 دقیقه ابتدایی پیش افتاده بود، اما آلمان خیلی زود و در دقایق 10 و 18 توسط مورلوک و راهن به گل رسیده و بازی را به تساوی کشاند. در نهایت راهن در دقیقه 84 گل برتری ژرمن ها در دیدار فینال را به ثمر رساند تا اینگونه آلمان در عین ناباوری اولین قهرمانی خود در جام جهانی را در شرایطی دشوار از نظر سیاسی و اجتماعی جشن بگیرد.

 

 

 

تیم ملی آلمان مجارستان یورو 2020

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی آلمان مجارستان یورو 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری گرگان یک گام دیگر به فینال نزدیک‌تر شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ از مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال، از ساعت ۱۶ امروز شهرداری گرگان در سالن امام خمینی مجموعه ورزشی آزادی گرگان، در حضور هواداران مشتاق خود، در دومین دیدار، به مصاف مهرام رفت.

در پایان این دیدار جذاب و نزدیک، شهرداری توانست از فرصت میزبانی و حضور هواداران استفاده کند و با نتیجه ۷۶ بر ۷۰ مهرام را دوباره شکست دهد.

جمعه ۳۱ فروردین، در دیدار نخست دو تیم در این مرحله نیز در گرگان، شهرداری با نتیجه ۸۴ بر ۵۹ پیروز میدان بود.

در این مرحله، تیمی که سه برد کسب کند به فینال صعود خواهد کرد.

بازی‌های سوم و چهارم شهرداری و مهرام در شهر قدس و بازی پنجم در صورت نیاز در گرگان برگزار و زمان آن، بعدتر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لاتزیو ۲ (۲) - (۳) ۱ یوونتوس/ یک گل برای صعود به فینال کافی بود + فیلم
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • فتح فینال دوم: پاسور ایرانی نزدیک به جام اروپایی
  • فرار دقیقه۹۷ لورکوزن از اولین باخت فصل؛ معجزه!
  • دورتموند ۱ - ۱ بایرلورکوزن/ روند شکست‌ناپذیری شاگردان آلونسو در ثانیه‌های پایانی حفظ شد+ فیلم
  • شهرداری گرگان یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • شهرداری گرگان به یکقدمی فینال رسید
  • شهرداری گرگان به یک قدمی فینال رسید
  • شهرداری گرگان یک گام دیگر به فینال نزدیک‌تر شد